פגישה משולשת נערכה היום (חמישי) בניקוסיה שבקפריסין בין ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש הממשלה היווני אלכסיס ציפראס ונשיא קפריסין ניקוס אנסטסיאדיס , שמטרתה ליצור מסגרת קבועה של ערכים משותפים באגן המזרחי של הים התיכון ולקדם שגשוג אזורי. ראשי המדינות הסכימו ליצור שיתוף פעולה בתחומי התיירות, איכות הסביבה, אנרגיה, מדע ולוחמה בטרור, והחליטו הבוקר על הקמת ועדה משותפת לבחינת דרכים שונות לייצוא גז ישראלי וקפריסאי לאירופה, ביניהן הקמה של צינור גז ישיר משדות הגז של ישראל וקפריסין ליוון לשם ייצוא גז ליוון ולאיחוד האירופאי כולו. בראש הועדה יעמדו מנכ"לי משרדי האנרגיה של שלוש המדינות.



ראשי המדינות מסרו כי "גילויים של מאגרי גז חשובים במזרח הים התיכון עשוי לשמש כזרז לשלום, יציבות ושיתוף פעולה באזור. לשם כך, שלוש המדינות רואות בסקטור האנרגיה, ובייחוד גז טבעי ואנרגיה מתחדשת, בסיס איתן לשיתוף פעולה באגן מזרח הים התיכון.  אנו מייחסים למיזמי אנרגיה חשיבות אסטרטגית ומביעים את תמיכתנו האיתנה בייצוא גז ממזרח הים התיכון ליבשת אירופה".


מפגש זה משקף את היחסים ההולכים ומתהדקים בין המדינות, שרוצות ליצור מסגרת קבועה של מדינות בעלות השקפת עולם דומה, כדי לחזק כאמור את היציבות באגן המזרחי של הים התיכון.

בשולי המפגש התכנסה ועדת היגוי בדרגי מקצוע, אשר דנה בפרויקטים קונקרטיים שיקודמו בעתיד הקרוב. המפגש מתקיים לאחר שנועדו בישראל נתניהו עם מקבילו היווני, ובין השניים נחתמו הסכמים, בעיקר כלכליים וימיים.