קרב קרדיטים בצמרת: שר הפנים והפריפריה אריה דרעי נטש היום (שני) בזעם את משכן הכנסת ונמנע מלהציג במליאת הכנסת שני חוקים חשובים במחאה על כך שראש הממשלה בנימין נתניהו לקח לעצמו את הקרדיט על הורדת תעריפי התחבורה הציבורית.

נתניהו צייץ היום בטויטר הודעה בה נאמר: "מהיום הורדנו את מחירי הנסיעה באוטובוסים וברכבות בשיעור של כ-14%. זה עוד צעד חשוב בשורה של צעדים שאנו נוקטים במטרה להוריד את יוקר המחיה".

הנושא עלה לדיון בישיבת ש"ס שהתכנסה היום וחברי כנסת מחו באוזני השר דרעי על כך שנתניהו לוקח ממנו את הקרדיט, שכן הורדת תעריפי התחבורה הציבורית היתה יוזמה של יו"ר ש"ס. "מדובר ביוזמה של דרעי שבאה על חשבון הכספים הקואליציוניים של ש"ס בסך 650 מיליון ש"ח אבל זה לא מפריע לראש הממשלה לומר 'אני הורדתי' ולקחת מדרעי את הקרדיט", אמר אמש גורם בכיר בש"ס.

הציוץ שהכעיס את דרעי
הציוץ שהכעיס את דרעי


לדברי גורמים בש"ס, נתניהו לקח לעצמו השבוע קרדיט גם על החלטת הממשלה להנהיג משטר תשלומים של שוטף 30+ במשרדי הממשלה, שגם היא יוזמה של דרעי.

"כשדרעי ראה שנתניהו לוקח לעצמו קרדיט שמגיע לו הוא נטש בזעם את משכן הכנסת ונמנע להמציג במליאה את חוק הפחתת המע"מ על תעריפי המים ואת חוק המסתננים שהוא צריך להציג בתוקף היותו שר הפנים", אמרו בש"ס.
 
בסביבת ראש הממשלה אמרו הערב כי "לראש הממשלה יש הערכה גדולה לשר דרעי ולתרומתו. לא היתה לראש הממשלה כל כוונה לפגוע בו והוא מעריך מאוד את פעולותיו של השר דרעי ואף אמר לו זאת בעצמו".