כל שלוש דקות מגיע ילד לחדר מיון בארץ עקב היפגעות בלתי מכוונת וכל שלושה ימים נהרג ילד מתאונה. מדי שנה נהרגים בממוצע כ-117 ילדים מתאונות וכ-24,000 מובאים לאשפוז. נתונים מבתי החולים מראים על כ-182 אלף פניות לחדרי המיון של ילדים בעקבות פגיעות שונות. מדי יום מגיעים כ-520 ילדים לחדרי המיון - כל שלוש דקות בממוצע. מרבית התאונות קורות בבית ובסביבתו והזירה השנייה להיפגעות היא בדרכים.

"אני אמא חרדתית. זה טבוע בי עוד לפני שכנסתי פעילות ציבורית: להגן על הילדים", אומרת יו"ר הועדה לזכויות הילד ח"כ ד"ר יפעת שאשא-ביטון, יוזמת התכנית הלאומית לבטיחות ילדים שתושק מחר בכנסת, בעלות של 300 מיליון ש"ח. "הקדשתי את מרבית חיי האישיים והמקצועיים לילדים אבל לצערי גיליתי שלא עושים את המובן מאליו: שמירה על בטיחות הילדים שלנו. אנחנו לא עושים מספיק כדי למנוע פגיעות בהם", הדגישה.
עוד מציינת שאשא ביטון: "אני לקראת הצעת חוק שמאחוריה תכנית מעמיקה וממוקדת, המסתמכת על מחקרים עדכניים הכוללים נתונים דמוגרפיים וסוציו-אקנומיים שתתן פתרונות למניעת פגיעה בילדים. אפעל בכל כוחי להפסיק את הפקרת ביטחונם של הילדים על ידי האנשים שהם הסמכויות בחייהם, כולל החזרת האחריות ההורית". 

הנתונים הקשים הללו על פגיעות יומיומיות בישראל, הובילו את חברת הכנסת לשיתוף פעולה בין עם ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים וליזום כנס בנושא בכנסת מחר יום שלישי, ה-2/2, הכנס יתקיים בסימן 20 שנה לפעילות ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים ויכלול הרצאות העוסקות בנושא בטיחות ילדים בעידן המודרני.
   
בכנס ייקחו חלק בין היתר שר האוצר משה כחלון, שר הבריאות יעקב ליצמן, אילנה דיין ודרור גלוברמן (המרצים בהתנדבות) ויוכרז על  יישומה של התוכנית הלאומית לבטיחות ילדים (אותה יזמה שאשא-ביטון, שאושרה בכנסת) בעלות של 300 מיליון ש"ח.  התוכנית הלאומית מבקשת להציל חיים של ילדים ולחסוך מהם סבל מיותר ולחסוך כספים ומשאבים אחרים למדינה לקופת המדינה. את הכנס תנחה העיתונאית גל גבאי, אשר מלווה את ארגון 'בטרם' בשל תאונה אישית שעברה בילדותה. הכנס יחל בראיון אישי עם משפחת גרוס, אשר איבדה את בנותיה ב"אסון ההדברה". לצדם יתראיינו הרופאות אשר היו אחראיות על הטיפול הרפואי בילדי המשפחה - ד"ר אפרת ברון הרלב, סגנית מנהל מרכז שניידר לרפואת ילדים, וד"ר שרית שחרור קרני, מנהלת טיפול נמרץ ילדים מהמרכז הרפואי שערי צדק בירושלים.