יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הודיע היום (שלישי) על הצטרפותו למפלגת העבודה וחתם על מסמכי ההתפקדות, כשהוא מלווה על ידי יו"ר המפלגה, יצחק (בוז'י) הרצוג, שבוודאי שמח לחיזוק שכזה בתקופה לא פשוטה עבורו. ניסנקורן והרצוג נפגשו בשעות הצהריים בבית ההסתדרות, ושם גם התקיימה החתימה הסופית.

לאחר מכן אמר ניסנקורן: "אני שמח וגאה להצטרף למפלגת העבודה. המציאות החברתית בישראל מחייבת היום להפעיל את כל הכוחות הציבוריים והפוליטיים כדי להילחם בעוני ההולך ומתרחב בישראל ובפערים העמוקים בחברה הישראלית".

ח"כ הרצוג בירך במילים חמות את ניסנקורן, שצפוי להיות בן בריתו במפלגה מול ציר מתהווה מצידה של שלי יחימוביץ', שהכריזה כי תתמודד על ראשות המפלגה: "אני מקבל בברכה חמה את חברי אבי ניסנקורן, יושב ראש ההסתדרות, עם הצטרפותו הרשמית למפלגת העבודה. אבי הוא מנהיג חברתי חשוב ופורץ דרך שמחולל שינויים היסטוריים בכל הנוגע לחייהם של אוכלוסיות מוחלשות, אזרחים עם מוגבלויות ואוכלוסיית הגמלאים וכמובן מוביל את ציבור העובדים בישראל להישגים חסרי תקדים. 

"אבי מצטרף אלינו כי אנחנו הבית של הלוחמים החברתיים. אנחנו הבית של מי שמאמין שהתיקון הכלכלי- חברתי הוא משימה לאומית. לא בדיבורים וסיסמאות - אלא במעשים כמו אלה שאבי מוביל יום יום ושעה שעה. מעשים גדולים הנעשים בשטח, מחזקים את החברה הישראלית ומגנים על האדם העובד, המשפחות והצעירים בישראל ובפועל מביאים לצמצום הפערים בחברה הישראלית."

  יחימוביץ' מברכת ועוקצת: "התפקדותו דווקא כשהמפלגה חלשה מראה על אומץ לב" 

רבים מחברי מפלגת העבודה היו מרוצים מהרכש החדש, שייתן מעט רוח למפלגה שנתונה תחת ביקורת גדולה על תפקודה בתקופה האחרונה. מי שבירכה על כך היתה ח"כ שלי יחימוביץ' שאמרה: "החלטתו להתפקד דווקא עכשיו, כשהמפלגה חלשה, מעידה על אומץ לב ועל הזדהות אידיאלוגית אמיתית עם דרכה. אין צורך לחשוש מקשר מוצהר בין העבודה ובין ההסתדרות. בכל העולם מפלגות סוציאל דמוקרטיות קשורות קשר אמיץ לאיגודים מקצועיים, והמאבק למען עבודה מאורגנת המחזקת את העובדים הוא מאבני היסוד של תנועת העבודה."

ח"כ עמיר פרץ מברך על הצטרפותו של יור ההסתדרות,אבי ניסנקורן למפלגת העבודה .
" אין ספק שבימים אלה המאמץ העיקרי  להרחיב את השורות  הוא המהאמץ החשוב לקראת בניית אלטרנטיבה ביטחונית-מדינית חברתית וכלכלית"
 
מוקדם יותר אמרה ח״כ מרב מיכאלי, יו״ר סיעת המחנה הציוני: ״שמחתי מאד לקבל הבוקר טלפון מיו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן שהודיע לי שהוא מצטרף למפלגת העבודה, שותף אמיתי לדרך ולשינוי הגדול שנוביל. ברוך הבא אבי, טוב שבאת״.