ח"כ בצלאל סמוטריץ' פנה היום (רביעי) לשר הביטחון משה (בוגי) יעלון במכתב תלונה נגד הרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט, בעקבות דברים שהשמיע איזנקוט בפני תלמידים בבת ים. לדברי הרמטכ"ל: "צה"ל לא צריך להיגרר אחר קלישאות כמו 'הקם להורגך, השכם להורגו'".
במכתב התלונה ששלח סמוטריץ' נכתב כי התבטאותו של איזנקוט מהווה התנהגות בלתי הולמת. "זוהי אמירה בוטה ומזלזלת שאסור שתעבור בלא התייחסות", כך לשון המכתב, "הזלזול בקודשי ישראל ובערכים שליוו את עמנו מזה אלפי שנים לא ראוי ולא תואם את ערכי צה"ל ואת ההתנהגות המצופה מקצין בכיר בו", סיכם סמוטריץ'.
 
ח"כ בצלאל סמוטריץ' (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

 

עוד הוסיף סמוטריץ' כי על שר הביטחון לזמן את הרמטכ"ל לבירור בעניין ולהבהיר לו באופן שאינו משתמע לשתי פנים את חומרת העניין. "על הרמטכ"ל לחזור בו מן מהדברים ולוודא שהתבטאות לא ראויה כזו לא תישנה", כתב סמוטריץ' ליעלון.

"לא הייתי רוצה שחייל ירוקן מחסנית על נערה"


כזכור, בדברים שנשא היום בפני תלמידי תיכון בבת ים, הבהיר הרמטכ"ל: "החיילים שלנו מקצועיים וערכיים, ועלינו לשמר את זה כדי לשמור על רוח צה"ל. שנדע לנצח את הטרור, אבל להסתכל על עצמנו במראה". לדבריו, "בסביבה אזרחית, המציאות מורכבת מאוד". הרמטכ"ל גם התייחס לגל האלימות הנוכחי ולהתמודדות צה"ל עם האיומים. "היו מקומות שיש נערה בת 13 שמחזיקה מספריים או סכין, ויש מתרס בינה לבין החיילים", הסביר. "לא הייתי רוצה שחייל יפתח באש וירוקן מחסנית על נערה כזאת, גם אם היא עושה מעשה חמור מאוד, אלא יפעיל את הכוח הדרוש לביצוע המשימה".