יו”ר ועדת החוקה, חוק ומשפט, ח”כ ניסן סלומינסקי, יניח היום (שני) על שולחן הוועדה נוסח חדש של חוק ההשעיה, שנולד בעקבות פגישתם של שלושת הח”כים של בל”ד - חנין זועבי, באסל גטאס וג’מאל זחאלקה, עם משפחות מחבלים שחוסלו בעת שביצעו פיגועים. גורמים בוועדה אמרו כי בכוונתו למחוק ממנו סעיפים מרכזיים ולהשאיר רק את ההסתה לטרור כעילה להדחה מהכנסת.



אתמול נועד סלומינסקי עם צוות המשפטנים של הוועדה כדי להכין את הנוסח החדש. במקרה כזה יימחקו מהצעת החוק שאר העילות להדחה ובראשן ההסתה לגזענות. גורמים בוועדה הסבירו כי בימין יש התנגדות לסעיף כזה מחשש שהוא עלול לפגוע בעתיד בחברי כנסת מהצד הימני של המפה הפוליטית.


סלומינסקי שוקל גם לפצל את החוק המוצע לכמה חוקי משנה כדי להבטיח שחלק מסעיפיו יחוקקו גם במקרה שלא יווצר רוב של 61 חברי כנסת.



יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין ביקש להופיע מחר בפני הוועדה כדי להציג את עמדתו לנוכח אי הבהירות שנוצרה לאחר שאמר בשבוע שעבר: “כל עוד אני יו”ר כנסת הצעת החוק לא תעבור”. אחר כך הסביר אדלשטיין כי התכוון לנוסח הראשון של הצעת החוק, שנגנז, ולפיו הכנסת תוכל להשעות ח”כים בשל “התנהגות בלתי נאותה”.



כזכור, סלומינסקי עצר בשבוע שעבר את הדיונים בהצעת החוק בעקבות דבריו של אדלשטיין ורק לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו טלפן אליו מברלין והודיע לו כי כל מרכיבי הקואליציה תומכים בהצעת החוק, הוא החליט לחדש את הדיונים. סלומינסקי מתכוון להשלים את הצעת החוק לקריאה ראשונה כבר בשבוע הבא.