ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) קרא בכנס בקהיר ל"פלגים הפלסטינים" ול"קבוצות בחו"ל" להפסיק לנסות לגייס צעירים מקרב ערביי ישראל לשורותיהם לפעולות צבאיות. בכנס של המוסד על שם יאסר ערפאת שנערך במטה הליגה הערבית בקהיר אמר ח"כ טיבי כי "הנהגת הציבור הערבי מתנגדת לגיוס צעירים ערבים מישראל לפעילות צבאית . אני אומר כי המאבק שלנו כאזרחים הוא פוליטי ועממי וציבורי ופרלמנטרי ולכן קורא לפלגים או לקבוצות בחו׳ל הסירו ידיכם מהצעירים שלנו, הכרענו מזה עשרות שנים את דרך המאבק שלנו בכלים שלנו .זו עמדה של כולנו".

טיבי ציין כי  עשרות צעירים מקרב ערבי ישראל גויסו לשורות דאעש. והוסיף : "לפי כל קנה מידה מספר הצעירים שמצטרפים למעשים כאלה הוא נמוך מאוד בהשוואה למיעוט לאומי  ובמצב של סכסוך לאומי אבל חשוב לי ולנו לשמור על הצעירים שלנו ולפעול למען עתיד טוב יותר לכולם".

בשנה החולפת עלתה מעורבותם של ערביי ישראל בפיגועי טרור והיא נמצאת במגמת עלייה. מאז החל גל הטרור בחודש אוקטובר אירעו כמה פיגועים שבוצעו על ידי ערבים ישראלים. בין הבולטים שבהם: פיגוע הירי בתחנה המרכזית בבאר שבע בו נרצחו שני בני אדם, פיגוע שבוצע על ידי ערבי ישראלי היה בגן שמואל בו נפצעו ארבעה בני אדם והבולט ביותר הוא הפיגוע שביצע המחבל נשאת מלחם בדיזנגוף בתל אביב, בו נרצחו שני בני אדם. בשנה החולפת נפצעו 239 בני אדם בפיגועים, עליה חדה מאוד ביחס לשנה הקודמת בה נפצעו 63 אזרחים.

לצד זה, ישנה עלייה גדולה מאוד גם בסיכולי טרור. 239 פיגועים סוכלו על ידי כוחות הביטחון, 19 מהם פיגועי חטיפה, 12 מהם פיגועי התאבדות, 120 פיגועי ירי, ו-47 פיגועי דקירה ודריסה. בפיגועי טרור יהודי לא נרשמה עליה במספר הפיגועים, שעמד בשנה החולפת על 16, כמו בשנה הקודמת.