באירוע לזכרו של ראש הממשלה המנוח, אריאל שרון ז"ל שנערך היום (שישי) ב"חוות השקמים" נכחו שני חברי כנסת מהליכוד, יואב קיש ודוד אמסלם. שרים מטעם הליכוד לא הגיעו לאזכרה השנתית.



ח"כ קיש אמר לאחר האזכרה: "מכיר את משפחת שרון שנים. אני הגעתי לליכוד בגלל אריק. אמא שלי היתה חברה הכי טובה של לילי שרון ז"ל. כילד בצהלה גרנו באותו רחוב. אני חושב שההתנתקות היתה טעות אבל יש לשרון יש הרבה זכויות. אני לא מחרים אותו כמו אחרים".



ח"כ דודי אמסלם סיפר על הקשר שלו עם שרון: "אני עושה הפרדה. אני מכבד אותו. הוא היה ראש ממשלת ישראל מטעם הליכוד. היה לי בזמנו קשר טוב אתו. אבל לא באתי בגלל הקשר אלא בגלל העובדה שהוא היה ראש ממשלה של מדינת ישראל. זו אזכרה שלו. מצאתי לנכון לכבד את המעמד".



נשיא המדינה באזכרה לאריאל שרון ז"ל. צילום: מארק ניימן, לע"מ
נשיא המדינה באזכרה לאריאל שרון ז"ל. צילום: מארק ניימן, לע"מ



יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג הוסיף כי "שרון ידע לקבל החלטות כואבות ולהיפרד מהפלסטינים. היה אדם מרתק. גם בר פלוגתא, לוחם ללא חת, מאתגר את המערכת ובעיקר מנהיג. היות ואני ראש האופוזיציה אני בוודאי מעריך את מנהיגותו".



מליאת הכנסת תקיים ביום שני בשבוע הבא ישיבה מיוחדת לזכרו של שרון בה ינאם ראש הממשלה, בנימין נתניהו.




"חייו של אריק שזורים בקורות המדינה"



נשיא המדינה נשא דברים באזכרתם של שרון ורעייתו לילי ז"ל וסיפר על האדם שהיה שרון: "אריק אהב את הארץ, אריק אהב את המדינה, קורות חייו שזורים בקורות המדינה, כמותה גם אצלו הם נכתבו בזיעה, ביגיעה, ובדם", אמר ריבלין. הנשיא התייחס למנהיגותו של שרון והוסיף כי "אריק היה מנהיג שגם אם חלקת על דרכו ועל דעותיו, לא יכולת להתעלם מיכולתו להניע, להוביל ולסחוף".



גלעד שרון, בנו של ראש הממשלה המנוח סיפר על הכאב שהותיר אביו עם לכתו: "בליבו של כל אדם יש מקום לכאב, כזה שלא ניתן לדחוק. מותו של אבינו הוא כאבינו. מאז מותם של הורינו חווינו מלחמות, מותם של חברים, איבדנו גם את הוריי. מאז אנחנו עם האסון ההוא. יש גבול למסת הכאב, הלב לא גדל באסונות אחרים, יש לו מקום לכאב גדול אחד. הזוג שטמון חלף מן העולם אך כאשר הותיר רושם".