טרור המחבלים היחידים נמשך כבר שישה חודשים. בעימות שנערך בערוץ 2 התראיינו הערב (שבת) שר התחבורה ישראל כץ וח"כ עמיר פרץ לגבי הדרך הנכונה לפעול למען החזרת הביטחון האזרחי. השר כץ טען כי "הממשלה לא נכשלה בכלל בהתמודדות עם גל הטרור. כל הגורמים קיבלו הנחיות נכונות ומתמודדים בצורה מעוררת הערכה".



לדבריו, "מאחר ומדובר בטרור יחידים המצב מחייב פתרונות נוספים. חייבים להוסיף צעד של גירוש משפחות מחבלים כדי להרתיע מחבלים בודדים. אני משוכנע שאחרי שני גירושים ייפסק הטרור הזה. הרס בתים הוא צעד בעל אפקט אבל האיראנים ואבו מאזן מעבירים כספים לשיפוץ הבתים והגירוש יכול להיות חזק יותר. ברגע שיגורשו משפחות הן ישגיחו יותר על המחבלים". לטענתו כך "המאבק יהיה יותר אפקטיבי".



מהצד השני של המפה הפוליטית, ח"כ פרץ התנגד נחרצות: "אני חושב שאחרי שישה חודשי טרור הקביעה שטוענת לכישלון היא נכונה. כץ מגלגל את האחריות לגורמי הביטחון ואומר שצה"ל פועל נכון והמשטרה בסדר, אבל חסר משהו. חסר מהלך משלים של הידברות בכל הדרגים". לטענתה של רינה מצליח, שראש מפלגת העבודה אמר שאין עם מי לדבר, אמר פרץ ש"חסר מהלך נוסף, מהלך מדיני משלים, אי אפשר להטיל את כל האחריות על הדרג הצבאי".



עמיר פרץ. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


"שרי הממשלה בתחרות מי קיצוני יותר"

לטענת כץ, האינתיפאדה השניה חוסלה באופן צבאי. "נכון, זה לא דומה", הוא אמר והוסיף כי "היום צה"ל נכנס לכל מקום, גם לשטחי איי. צריך מהלכים נוספים ואני לא מגלגל אחריות. האחריות היא על הדרג המדיני. המשטרה שיפרה את הפעילות בירושלים והאלימות נבלמה". מדבריו עלה כי גם הוא מכיר בצורך למהלך משלים. לדבריו, "האלמנט הנוסף שצריך להכניס הוא הגירוש הספציפי. צריך לקחת את המשפחה באותו יום לעזה או לסוריה ומשחררים אותם שם". לדבריו ראש הממשלה תומך בדעותיו. עוד ציין השר כי הוא עומד מאחורי ההוצאה מחוץ לחוק של התנועה האסלאמית ו"זה עבד, ואין הסתה בהר הבית".



ח"כ פרץ הפנה את הזרקור לסוגייה אחרת. "שרי הממשלה בתחרות מי קיצוני יותר. כל המהלכים האלה זה נחמד, אבל זה לא מה שיעצור את הטרור. הנסיון לתאר הבחנה בין מי יודע להלחם ומי לא זו הבחנה שלא קיימת. מי שעושה את המלחמה זה צה"ל וכוחות הביטחון ומה שלא קורה זה יצירת אמון בסביבה שאנחנו חיים בה. אני מאמין שהשאלה פרטנר או לא זה לא העניין. העניין הוא האם יש על מה לדבר". עוד אמר בחריפות כי "נתניהו מקבע את המציאות. אתם לא עוסקים באסטרטגיה אלא בטקטיקה".



כץ המשיך לפרט את תכניתו העתידית לעזה: "אני יוזם מול עזה, אני רוצה להיפרד מהם מבחינה אזרחית, להפסיק לספק להם מים. צריך לבנות מול עזה אי". לכך ענתה רינה מצליח: "בינתיים תתמודדו עם המנהרות".