יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין יבקר היום (רביעי) בבניין הפרלמנט הבריטי בלונדון ויישא דברים בכינוס מיוחד של כמה עשרות חברים בפרלמנט ובבית הלורדים. כמו כן ייפגש עם חברי ועדת החוץ והביטחון בפרלמנט.



אדלשטיין עומד בראש משלחת שבה חברים גם חברי הכנסת חיליק בר, רויטל סויד ויואב קיש. היום הם יצפו בפרלמנט בשעת שאלות לראש הממשלה דיוויד קמרון.



לקראת נאומו היום אמר יו"ר הכנסת: "אני גאה לייצג את הכנסת ומדינת ישראל גם כמתיישב ביו"ש. בכל פגישותיי ונאומי אדגיש את האמת של ישראל ואהדוף בכל כוחי את השקרים הטמונים בחרמות על כל צורותיהן".



אדלשטיין מתכוון להבהיר לשומעיו כי "ישראל מעוניינת לחיות בשלום עם שכניה. אולם השלום לא יושג באמצעות חרמות המוסיפות שמן למדורת האנטישמיות ומעודדות את דחיית קיומה של ישראל. השלום יגיע אך ורק באמצעות השקעה באזורנו ובאמצעות עידוד שיתופי פעולה עם אותם שכנים כדי להפוך את המזרח התיכון למקום טוב יותר לכולנו".



ח״כ חיליק בר, סגן יו"ר הכנסת ויו״ר אגודת הידידות ישראל־בריטניה, אמר אתמול עם נחיתת המשלחת בלונדון: "הגענו לכאן עם יו״ר הכנסת לסדרה של פגישות עם צמרת הממשל הבריטי במטרה לחזק את הקשרים בין המדינות, להסביר את אתגריה של ישראל וכן את המציאות היומיומית המורכבת שעמה ישראל מתמודדת בעידן של טרור יומיומי ורדיקליזציה אסלאמית במזרח התיכון״.