שר החקלאות אורי אריאל (הבית היהודי) ייעדר הבוקר (ראשון) בהפגנתיות מישיבת הממשלה על מנת לסייר בכותל המערבי עם רבנים. זאת על רקע התנגדותו החריפה להחלטת הממשלה לאפשר "רחבה רפורמית בכותל", בה יוכלו להתפלל במשותף גברים ונשים. אריאל, היחיד שהצביע נגד ההחלטה, התראיין מוקדם יותר לרשת ב' ואמר כי "המשמעות של הכרה ביהדות רפורמית עשויה להוביל למשבר פוליטי. ראיתי את סדר היום של הממשלה, הוא לא מכריח את התייצבותי שם. הדבר הזה לא יכול לעבור בשקט. מדובר פה על הכותל המערבי. לא התייעצו עם הרבנים הראשיים האחראיים על המקום. אי אפשר לפעול כנגד הדברים המקודשים למסורת היהודית. אי אפשר לפעול כנגד הסטטוס-קוו, וזו הפרה בוטה שלו", אמר השר אריאל בראיון. 

אריאל הדגיש כי הוא פועל על מנת לגבש מתווה חדש, שיוכל גם לעמוד בבג"צ וגם לשמור על הדרישות הדתיות האורתודוקסיות: "הבעיה היא לא ברחבה עצמה, אלא בעצם זה שמכירים ברפורמים ובקונסרבטיבים. בזה שהם נמצאים בוועדה המייעצת לראש הממשלה. תראו מה הרפורמים אומרים, 'אחרי העניין הזה, נלך לכיוון של השפעה על הנישואין והגירושין'. זה לא יעלה על הדעת", אמר. 

נשות הכותל. "אסור להפר את הסטטוס קוו". צילום: דניאל שטרית
"יש נקודה בה צריך לעצור. זה שהם רוצים בתל אביב, במקומות מסוימים בירושלים, בסדר, אנחנו לא שמחים עם זה זה, אבל בסדר, בכותל זה נגמר. כמו שעוד כמה דברים נגמרים. ערבים לא מתפללים בכותל, יהודים לא מתפללים בהר הבית", הסביר אריאל. 

שר החקלאות הדגיש כי הוא מתואם עם גורמים פוליטיים נוספים בהתנגדות החריפה למהלך. "אנחנו, כולל החרדים, מתואמים. יכול להיות שזה יוביל למשבר פוליטי. השר ליצמן מתכנן חוק שיגביל את הרפורמים. אני מניח שזה יכול להוביל למשבר. זה לא דבר קטן לשבור את הסטטוס-קוו. צריך לדאוג שזה לא יקרה. במקום המקודש, לפעול הפוך ממה שהרבנות אומרת - אנחנו לא נאפשר את זה. זו אלימות ופרובוקציה, שהמטרה שלה היא לא התפילה- אלא הכרה בהם".
בתוך כך, הרבנים הראשיים ביטלו דיון שהיה אמור להתקיים היום עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בו אמור היה לקרבם לאפשר את ההסכם. אתמול פרסמה שורת רבנים חרדים-ספרדים עצומה נגד היוזמה, וטענו כי בעקבותיה "החשש לשפיכות דמים תגדל ותתעצם". 

מארגון "נשות הכותל" נמסר: "אף אדם לא צריך לקחת בעלות על הכותל, ולכן אנחנו נאבקות למעלה מ-27 שנים נגד השתלטות רב הכותל והקרן למורשת הכותל על האתר הקדוש לכל היהודים. במצב אידיאלי לא היה צריך לחלק את הכותל המערבי אלא לפתוח אותו לכל היהודים מכל הזרמים. לצערנו, המנהיגות החרדית בישראל מנצלת את מעמדה כדי לזרות שנאה כנגד כל מי שאינו חושב כמוה, דבר שבא לידי ביטוי בדה-לגיטימציה נגד נשות הכותל והתנועות הליברליות. זו ההוכחה הטובה ביותר לחשיבותה של הקמת רחבה חדשה שתתאים לתפילת נשות הכותל ולכל יהודי ויהודיה באשר הם".