האם חבר כנסת מוערך קיבל שוחד בתמורה להעברת חוקים? העיתונאית אילנה דיין חושפת היום (שני) בשיחה עם רזי ברקאי בגל"צ, מערכת יחסים מושחתת שהתנהלה לכאורה בין חבר הכנסת לשעבר אמנון כהן (ש"ס) ובין איש העסקים דניאל מולקנדוב. לפי דיין, "במשך עשור כהן, שהיה ח"כ חרוץ ובין היתר זכה בפרס אביר איכות השלטון, קיבל כסף על מנת שיעביר חוקים בכנסת. כהן, מצידו, מכחיש את הטענות".



"כהן פגש בשנת 2003 חבר בשם דניאל מולקנדוב - ברוקר בשוק ההון. הסיפור ביניהם עלה מדרגה כאשר מולקנדוב נעצר בחשד לעבירות על חוקי ניירות ערך. אמנון כהן - חבר כנסת בכיר - פנה אליו ואמר לו - 'פניתי לאיש בכיר מאוד במערכת הפוליטית כדי שיקצרו לך את תקופת המעצר', סיפרה דיין. "כאשר מולקנדוב עומד לדין הוא מכתיב בעצם לח"כ כהן חוק שילבין את מעשיו בדיעבד, וכהן עושה מאמצים אדירים להעביר את החוק בכנסת", הוסיפה דיין והדגישה כי "במשך אותה התקופה עברו ביניהם סכומי כסף אדירים וטובות הנאה".



"שתול בוועדת הכספים"?



על התחקיר והפרטים המלאים על הפרשה, שישודרו ביום חמישי הקרוב בתוכנית "עובדה", סיפרה דיין: "האם יכול להיות שאיש עסקים החזיק שתול בוועדת הכספים? החומרים שאנחנו חושפות מעלים סימני שאלה מאוד-מאוד קשים לגבי מערכת היחסים הזאת שאף אחד לא ידע עליה בתוך הכנסת".



בתשובה לשאלה של ברקאי, אודות היקף הכספים בפרשה, אמרה דיין: "כאשר מערכת היחסים מתפוצצת, מולקנדוב מדבר ביאח"ה על מאות אלפי שקלים. עו"ד יעקב וינרוט משיב מטעמו של כהן שלא היו דברים מעולם. בכל אופן, בפרקליטות משום מה מחליטים לסגור את התיק - ואמנון כהן פרש מהחיים הפוליטיים. הגרסה הרשמית לפרישה היתה אילוצים משפחתיים, בגלל שהספיקו לו 16 שנים בכנסת".



חשוב לציין כי מולקדנוב מסר עדות במשטרה ואף ביקש להיות עד מדינה, אך לפני שלושה חודשים התיק נסגר עוד לפני שכהן נחקר בפרשה. כאמור, לפי דיין, כהן הכחיש את הדברים ואמר, לפי דיין: "לא קיבלתי אגורה לכיסי, רק החזרי הלוואות על כספים שנתתי למולקנדוב כשהיה בקשיים".