צרפת מעלה הילוך לקראת כינוס ועידת שלום שישראל מתנגדת אליה. ביום ראשון יגיע לישראל פייר וימון, השליח המיוחד של משרד החוץ הצרפתי להכנת הוועידה הבינלאומית לחידוש תהליך השלום במזרח התיכון. וימון יבקר בישראל ובשטחים הפלסטינים מה-13 ועד ה-15 במרס 2016. השליח ידון עם הצדדים בשלבים הבאים ומסגרת הוועידה הנחוצים כדי שאפשר יהיה להביא להקמתה, עד הקיץ, של ועידה בינלאומית שתכנס את הצדדים ואת השותפים העיקריים שלהם. 



לאחר שבמהלך השבועות האחרונים הודיעה צרפת, באמצעות שר החוץ הקודם, לורן פביוס, כי תכיר במדינה פלסטינית אם יוזמת השלום שלה לכנס ועידה בנושא תיכשל, רוככו אמש דבריו על ידי שר החוץ הצרפתי החדש, ז'אן מארק איירו, שהודיע כי הוא חוזר מההצהרה על הכרה אוטומטית של צרפת במדינה פלסטינית: "פריז לא תכיר באופן אוטומטי במדינה פלסטינית, אם היוזמה לארח ועידה בינלאומית תיכשל. אין דבר כזה, 'אוטומטי'. צרפת תציג את היוזמה שלה לשותפותיה, זה יהיה צעד ראשון, אין דרישות מוקדמות. מה שאנו רוצים, ומה שהיא ההתחייבות שלנו, זה להמשיך את תהליך המשא והמתן".



כמו כן, הוא ציין את חששה של צרפת שייאוש שנוצר מהמשך הסטטוס קוו, יגרום לזליגת רעיונות ג'יהאדיסטיים לגדה המערבית. שר החוץ המצרי, סמיח שוקרי, הודה למקבילו הצרפתי על היוזמה, שלטענתו "מבטיחה את הזכויות הלגיטימיות של העם הפלסטיני". 



הצעד הקודם עורר זעם רב בירושלים וראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי ישראל תהיה מוכנה לבחון כל יוזמה לחידוש המשא ומתן, אבל תתנגד לניהול שיחות תחת איומים מסוג זה. שגריר צרפת בישראל, פטריק מזונאב הגיע לפני כשבועיים לתדרך את בכירי משרד החוץ בירושלים בנושא ואף חזר על המסרים מפריז כי אם מאמצי צרפת בנושא לא יצלחו, הם ינקטו בצעדים חד צדדים להכרה במדינה פלסטינית.