יו"ר ועדת המעקב של ערביי ישראל, ח"כ לשעבר מוחמד ברכה, תקף היום (ראשון) בוועידת מועצת האו"ם לזכויות האדם המתכנסת בז'נבה, את מה שכינה "המשך משטר הכיבוש והאפרטהייד בשטחים הפלסטינים" וקרא להתערבות בינלאומית מידית. 
.
ח״כ יוסף ג׳בארין (הרשימה המשותפת) שנאם אף הוא בכינוס קרא למועצת האו"ם לזכויות האדם למנות שליח מטעמה שיבחן את "ההפליה הממוסדת של ישראל" כנגד אזרחיה הערבים. בדבריו בעצרת אמר ח"כ ג'בארין כי ״עמיתים יהודים בכנסת מקדמים בימים אלה הצעת חוק לסילוק חבריהם הערבים מאותה כנסת״.
השניים דיברו במסגרת דיון שקיימה המועצה על הפלייה גזענית במדינות העולם, וזאת לציון 15 שנים להצהרת דרבן כנגד גזענות. זוהי הפעם הראשונה שנציגות פוליטית בכירה של האוכלוסייה הערבית משתתפת בדיוני מועצת זכויות האדם והדבר, לפי הצהרות המשתתפים, מסמל שינוי מגמה, שמדגיש יותר את הפעילות בזירה הבינלאומית במטרה "לבנאם" את מאבקה של האוכלוסייה הערבית. 

לנציבות זכויות האדם בז'נבה הוגש גם נייר עמדה של ארגון מיזאן לזכויות האדם אשר תוקף בחריפות את השימוש שעשתה הממשלה בתקנות החירום המנדטוריות כדי להוציא התנועה האסלאמית מחוץ לחוק יחד עם עשרים ושלוש עמותות.
מחר (שני) תדון מועצת זכויות האדם במצב זכויות האדם בישראל ובשטחים, והשגריר הפלסטיני בג׳ניבה, ד״ר אבראהים ח׳ריישה, פועל בנמרצות לקידום הצעות החלטה נגד המשך הבנייה בהתנחלויות, וכן החלטה שתורה על רישום ותיעוד פרטי כל החברות הבינלאומיות שיש להן פעילות בשטחים.