ועדת הכלכלה של הכנסת המשיכה היום (שני) את הדיונים בנושא הקטל בכבישים והפעם בהשתתפות השר לביטחון פנים גלעד ארדן, שאמר לחברי הוועדה במהלך הדיון ש"אגף התנועה פועל בידיים קשורות ולא יתכן מצב שבו תקציב הפעילות של האגף תלוי בגוף אחר, גוף שבמהלך השנים קיצץ באופן ניכר את התקציב עד כדי תקציב מגוחך".



השר ארדן אמר כי הנחה, בשל חשיבות הנושא, להקצות תקציב שיאפשר תוך שנה להכפיל את מספר הניידות באגף התנועה, והוסיף כי בהסכמת האוצר ומשרד התחבורה, תקציב האכיפה שנמצא ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים ינותק מהרשות והמשא ומתן על גודלו ינוהל ישירות בין המשטרה והמשרד לביטחון הפנים ובין משרד האוצר.



השר ארדן הוסיף עוד כי הוא רואה חשיבות בהשבתה לזמן ממושך של אוטובוסים ומשאיות שנהגיהם שולחים מסרונים בזמן נהיגה, בזמן שהם אחראים על הסעה של עשרות אנשים, ולאור המעורבות הגבוהה של נהגי רכב כבד בתאונות דרכים והשפעתן הקשה, השר הורה למשטרה להקים יחידה ייעודית לנושא זה.



בסיכום דבריו ציין השר ארדן כי בהתאם לסיכומים עם האוצר, משטרת ישראל גיבשה תכנית להתעצמות שתכלול גיוס של 2,500 שוטרים בחמש השנים הקרובות. בנוסף, המשטרה תגבש תכנית לפתיחת תחנות משטרה ביישובים הערבים, שם המעורבות בתאונות דרכים של התושבים גבוהה ביחס למספרם היחסי באוכלוסייה. ''צעדים אלה יחזקו גם את אכיפת התנועה ויאפשרו להילחם בקטל בכבישים על ידי הגברת האכיפה'', ציין השר לביטחון פנים.