במליאת הכנסת החל היום (שני) הדיון באישור חוק ההשעיה בקריאה ראשונה. בתחילת הדיון עלה ח"כ אבי דיכטר (ליכוד), ראש השב"כ לשעבר, ותקף את יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, שלא נכח באולם, כשאמר לו ש"הגיהנום מחכה לך". דבריו של דיכטר באו בעקבות האשמות של ח"כ עודה, לפיהם דיכטר רצח מהניגים פלסטינים, בהם יאסר עראפת, שיח' אחמד יאסין, ובכיר החמאס, עבד אל עזיז רנטיסי.



"איך לא רעדו לך השפתיים כשהאשמת אותי וחברי כנסת אחרים ברצח של רבי מרצחים, כמו יאסין ורנטיסי, אללה לא ירחם עליהם", אמר דיכטר לעודה והזכיר לו כי באזור מגוריו בחיפה והצפון התרחשו פיגועים של החמאס והג'יהאד האסלאמי שבהם נהרגו גם ערבים ודרוזים. "מה בדיוק אמרת לאחר הפיגועים הנוראיים האלה? כלום", המשיך דיכטר במתקפה על עודה.



ראש השב"כ לשעבר המשיך בערבית: "אללה בחאסב יא איימן (אללה מחכה לך למעלה), וכשתגיע לשערי הגיהינום יקבלו את פניך שיח' יאסין ורנטיסי מחמאס ושקאקי מהג'יהאד האסלאמי וימהרו למנות אותך לראש ועד הבית שלהם ללא הצבעה. עברת את מבחן הקבלה שלהם".



דיכטר המשיך לעקוץ את עודה ואמר לו: "כל מדינות ערב הכריזו שחיזבאללה הוא ארגון טרור, אבל אצלך הרוצחים האלה, שמשתתפים ברצח חצי מיליון ערבים בסוריה נחשבים צדיקים".



לאחר הדברים פרסם ח"כ עודה תגובה בה אמר: "נראה שדיכטר נמצא תחת לחץ עצום וכנראה קצת נואש להגיע לכותרות ולכן בוחר בהסתה זולה ונמוכה. נמשיך לקדם פוליטיקה של שותפות שרואה את טובת האזרחים מול אותה פוליטיקה של שנאה ורוע של הממשלה הנוכחית".



בתך כך, במהלך הדיון על חוק ההשעייה, נוקטים חברי הכנסת של הרשימה המשותפת באקט של מחאה קולקטיבית בשעה שהצהירו אמונים מעל דוכן הנואמים לדמוקרטיה. ראשון היה ח"כ אחמד טיבי שאמר בעברית, ערבית ואנגלית: "אני מביע אמונים לדמוקרטיה ולזכויות האדם. אעשה כל שביכולתי לעקור מן השורש תופעות של פשיזם, גזענות והדרה. אמשיך להיאבק נגד הכיבוש של העם הפלסטיני ולמען צדק חברתי ושוויון". 



ח"כ טיבי קרא לשאר חברי הכנסת להצטרף להצהרתו ודבריו התקבלו בקריאות ביניים מספסלי הליכוד. 



היועץ המשפטי של הכנסת איל ינון אמר בחוות דעת ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין כי רצוי שאישור חוק ההשעיה יהיה ברוב של 61 חברי כנסת. "יש להביא בחשבון שתיטען טענה שהשעיית ח"כ, היכולה להגיע עד כדי הדחתו, מהווה פגיעה בעקרון השוויון הקבוע בחוק יסוד הכנסת", כתב ינון.