שר הפנים, אריה דרעי, התייחס לבדיקה בעניינו בפרשת שחיתות חדשה לכאורה ואמר בכנס של השלטון המקומי כי הוא מקווה לבדיקה מהירה והוא יעמוד בפני כל גורם שבודק את הפרשה: "הפתיעו אותי לגמרי. פניתי ליועץ המשפטי לממשלה וביקשתי בכל לשון של בקשה שכל מה שקשור לשמי, לעצמי, שתסירו את הצו איסור פרסום".



"אני עומד בפני כל גורם ואני שמח שהיועמ"ש פעל כמו שפעל", הוסיף דרעי ואמר: "בקשתי אחת ויחידה - לזרז, לעשות מה שיותר מהר. אני וכל מי שקשור אליי מוכן לענות, לעזור. רק קצת ללחוץ על הגז לעשות את זה מהר, אני ממשיך לעמוד כרגיל ועכשיו נמשיך להתמקד בעבודה".



אמש הותר כאמור לפרסום כי שר הפנים אריה דרעי הוא הפוליטיקאי הבכיר שעומד במרכזה של פרשת שחיתות לכאורה. בשלב זה אישר היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לפתוח בבדיקה בלבד, ולא נפתחה חקירה פלילית. רעייתו של דרעי, יפה, הגיבה הבוקר לראשונה לפרשה. בשיחה עם גל"צ בצאתה מביתם של בני הזוג בירושלים אמרה דרעי: "עברנו את פרעה ועברנו את המן".


"דרעי יודע שהוא תחת זכוכית מגדלת"


יועץ התקשורת של השר אריה דרעי, ברק סרי, התראיין הבוקר לניב רסקין בגל"צ, ואמר כי "אריה דרעי טיפש - הוא לא, וזהיר בקלה כבחמורה. הוא בודק כל דבר ויודע שהוא תחת זכוכית מגדלת". "שלשום בערב מתקשר אליי עמית סגל ומספר לי על בדיקה באחת הרשויות", סיפר סרי, "היה הלם מוחלט, הפתעה כמובן מצידי ומצידו בדיוק באותה מידה. אני צמוד בעבודה לאריה דרעי, אני נוסע איתו, עובד איתו, שום כלום. השר אמר שאין לו מושג במה מדובר, לא מכיר שום בדיקה שום חקירה". 

סרי הוסיף כי "אריה דרעי ניזון ממני ומעיתונאים. אין לנו שמץ של מושג. הפרסום יצר בהלה גדולה וחרושת של שמועות קשות אתמול. השר דרעי פנה ליועמ"ש. זה לא שנות ה-80 ושנות ה-90 עם עיתון אחד ואיסור פרסום אחד. הוא רץ בכל הרשתות באופן שהוא נוסח ויצר חרושת שמועות אדירות ולכן השר דרעי ביקש להסיר את איסור פרסום שמו".

פרקליט המדינה התנגד למינוי דרעי 


בתוך כך, עו"ד אלדד יניב פנה היום ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה לעדכן מחדש את עמדת המדינה לבג"צ באשר לעתירה נגד מינויו של ח״כ אריה דרעי לשר הפנים.
 
את העתירה נגד מינויו של דרעי לשר הפנים הגישה התנועה לאיכות השלטון ובג"צ טרם החליט בנושא.  בעמדת המדינה שהוגשה לבית המשפט מצוטטת חוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה היוצא יהודה וינשטיין, שקבע כי "מינויו של דרעי אינו חף מקשיים" אך סייג וציין כי "אין מניעה משפטית לביצוע מינוי זה".
 
לצד זאת התברר כי  פרקליט המדינה שי ניצן התנגד למינוי. "למען שלמות התמונה נציין כי פרקליט המדינה סבור שקיימת מניעה משפטית למינוי שכן קיימת זיקה ישירה בין העבירות שביצע דרעי לבין תפקידו", נכתב בעמדת המדינה.