יו"ר מפלגת יש עתיד יאיר לפיד התייחס היום (שני) בפתח הועידה השנתית של הליגה נגד השמצה בוושינגטון למגעים בין רה"מ נתניהו ליו"ר האופוזיציה הרצג לממשלת אחדות, ואמר כי "אנשים מתעסקים באיזה תפקיד הם יקבלו במקום במה צריך לעשות למען המדינה שלנו".

לפיד נשאל על הניסיונות להקים ממשלת אחדות ומדוע שלא יצטרף גם הוא לממשלה, ואמר:  "זה לא טוב למדינה. זה מעביר מסר שיכול לגרום לכך שאנשים יסתכלו על המערכת הפוליטית בעיניים ציניות ויגידו לעצמם שלמערכת הפוליטית אין קשר אליהם כי היא לא עוסקת בבעיות שיש לציבור, היא לא עוסקת בכלכלה היא לא עוסקת בסוגיות של מלחמה ושלום לא עוסקת ביחסים שיש לנו בעולם, היא עוסקת רק בג'ובים".
 
בראיון לג'פרי גולדברג, הוסיף לפיד: "מה שאנחנו רואים בשבועות האחרונים זה איך פוליטיקה שעסוקה כל כך בעצמה עד שהיא שוכחת שיש לה מטרה. אנשים עסוקים רק באיזה תפקיד הם רוצים להיות במקום במה שהם רוצים לעשות למען המדינה. הפוליטיקאים כל כך עסוקים בעצמם שהם שוכחים שיש להם מטרה והיא לשרת את הציבור. זה רע למדינה. לא מדובר פה על ערכים או עקרונות. פוליטיקה היא כלי כדי לגרום לעולם להיראות טוב יותר ולא כלי לאיזה תיק כל אחד יקבל".

"הזמן של ישראל להתקדם"

לפיד הוסיף: "ראש הממשלה נתניהו הוא יריב קשה אבל מנהיגות קשורה גם לזמן, אתה צריך את המנהיג הנכון לזמן הנכון. זה הזמן של הציבור הישראלי להתקדם ואני עושה את זה בכבוד. אני לא אוהב שפוליטיקאים בונים מנהיגות על ידי השמצות של ראש הממשלה ואני נוהג בו בכבוד אבל זה הזמן של ישראל להתקדם וזו הסיבה שהצטרפתי לפוליטיקה".
בהמשך הדברים, התייחס לפיד למשבר ביחסים בין ישראל לארה"ב, ואמר: "אני לא אאשים אף אחד מהמנהיגים. היחסים בין ישראל לארה"ב יותר עמוקים מיחסים בין שני אנשים. היחסים בין המדינות אותנטיים ויציבים יש לנו ערכים משותפים ואין מה לדאוג".