ח"כ אורלי לוי-אבקסיס, שהודיעה אתמול (שישי) על פרישתה מ"ישראל ביתנו" המצטרפת לממשלת נתניהו, הסבירה הערב בתוכנית "פגוש את העיתונות" עם רינה מצליח בחדשות 2 כי יו"ר המפלגה, אביגדור ליברמן, שר הביטחון המיועד, לא יידע אותה כלל על המשא ומתן להצטרפות לממשלת נתניהו.

"בטרם נכנסתי לפוליטיקה הובטח לי כמה דברים - נושאים של דיור ציבורי, מעוטי יכולת וקשישים, אותם אנשים שהם באמת שקופים בציבוריות. ובנקודה הזאת, שבה אתה באמת יכול להביא בשורות - אני מגלה שנעשה משא ומתן שאני ממודרת לחלוטין ממנו", סיפרה לוי-אבקסיס.
 
"הייתה כוונה שאני לא אדע - כדי שאני לא אעמוד על הנושאים החברתיים. המשא ומתן הזה כבר הסתכם, הדברים החשובים הסתכמו. ביום רביעי בערב הוא התקשר אליי והבנתי שלא קיבלנו את הדברים שדרשתי", הסבירה חברת הכנסת, שהחליטה לפרוש מהמפלגה אך לא מהכנסת.

"לא הכל היה ורוד עם ליברמן"


חברת הכנסת הוסיפה כי היא לא סיפרה לליברמן על החלטתה, כיוון שלא ענה לה: "אני לא הצלחתי לתפוס אותו כדי להודיע שזה יוצא לתקשורת. עצם זה שלא הצלחתי לתפוס אותו, אולי רציתי להגיד לו משהו אחר, זה מעיד. את ההחלטה קיבלתי לבד. אני הודעתי לאבא".
 
"מאחלת לו שיצליח בהצלחה גדולה, כי אוי ואבוי לנו ולמדינת ישראל אם הוא יכשל בתפקיד", אמרה לוי-אבקסיס והסבירה את היחסים בינה לבין ליברמן והוסיפה: "לא הכל היה ורוד והיו חילוקי דעות ואת הנושאים הללו שמתי על השולחן. אני מספר שתיים בישראל ביתנו, לא יתכן שאני ממודרת ממשא ומתן. לא תמיד זה היה כך, הייתי חלק מהדרישות של המשא ומתן אחרי הבחירות. לא רק שלא דרשנו, לא התעקשנו". 
לגבי רצונה להיות שרה שיתכן ולא הובטח לה, אמרה לוי-אבקסיס: "באתי לעבוד לא בשביל סקטור מצומצם. צריך לדאוג גם לאוכלוסיות האחרות. לחסרי הביטחון לקורת גג. למדתי לקח אני חושבת בכנסת הקודמת, שאם נושא הדיור הציבורי למשל לא יהיה בתוך ההסכם הקואליציוני, ממוסר בתוך המסמך הקואליציוני, הוא לא יהיה".