ועדת הכנסת החליטה היום (שלישי) להאריך בשנה את מינויו של חבר הכנסת אורן חזן (ליכוד) לתפקיד סגן יו"ר הכנסת, למרות התנגדותו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. כזכור, אדלשטיין השעה באוגוסט שעבר את ח"כ חזן מניהול ישיבות המליאה בעקבות הפרשיות שפורסמו אודותיו.

על פי מזכירות הכנסת ולשכת היו"ר, חזן היה אמור לסיים בימים אלו את כהונתו אולם היום החליט יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן להביא לוועדת הכנסת הצעה להאריך את כהונתו של חזן כסגן יו"ר הכנסת עד חודש יוני 2017 והצביעו בעדה חברי הכנסת מהליכוד: יואב קיש, דוד ביטן ומיקי זוהר. ח"כ אחמד טיבי שנכח בוועדה - נמנע.

ח"כ ביטן הסביר כי "זו הייתה בסך הכל טעות פרוצדורלית והיא מתוקנת כעת. סיעת הליכוד החליטה בזמנו למנות את אורן חזן לתפקיד סגן יו"ר הכנסת לשנתיים, אולם במסמך שהוגש בזמנו לאישור המליאה היה כתוב בטעות "שנה" במקום "שנתיים" ועל כן הוחלט להאריך היום את כהונתו".

"גם נתניהו אינו מודע לכך"

גורמים בכירים בכנסת אמרו כי "המהלך נעשה מאחורי גבו של יו"ר הכנסת וללא ידיעתו וגם ראש הממשלה בנימין נתניהו לא היה מודע לכך". אותם גורמים טוענים כי החלטת יו"ר הקואליציה להאריך את כהונתו של חזן נועדה אך ורק כדי להשיג שקט בקואליציה ולמנוע צעדי מחאה של ח"כ חזן לקראת ההצבעה החשובה שתהיה במהלך כנס הקיץ על אישור תקציב המדינה.

הגורם הבכיר בכנסת ציין כי תפקיד סגן יו"ר הכנסת מקנה תוספת שכר של אלפיים ש"ח לחודש וכי ח"כ חזן קיבל את התוספת הזאת גם בתקופה שבה הושעה מתפקיד סגן יו"ר הכנסת. עוד ציין אותו גורם כי חזן לא ניהל אפילו ישיבה אחת במליאת הכנסת בעקבות החלטת היו"ר להשעותו. הנושא מעורר סערה בקואליציה וההחלטה שהתקבלה היום בוועדת הכנסת טעונה עדיין אישור של המליאה וברגע זה לא ברור מה יהיו תוצאות ההצבעה.