יו"ר ועדת החוקה חוק ומשפט, ח"כ ניסן סלומינסקי, דוחה את בקשתם של חברי הכנסת שפנו אליו אתמול לקבל את רשימת העמותות ש"חוק העמותות" שנדון אתמול בועדה יחול עליהן ואומר כי המידע זמין וגלוי לכל והוא אינו מוכן לתת יד ל"פופוליזם תקשורתי" כהגדרתו. אתמול התברר בוועדה כי חוק העמותות, המחייב עמותות שעיקרן תרומתן ממשלות זרות לחשוף את מקורות המימון, והמקודם בימים אלה לקריאה שניה ושלישית, יחול על 27 ארגונים שכולם למעט שניים הם עמותות לזכויות אדם. את המידע מסרה לוועדה, עו"ד יפית שמר, מרשות התאגידים.

ח"כ מיקי רוזנטל (מחנ"צ) ביקש ממנה למסור לו את הרשימה, אך היא נמנעה לעשות זאת משום שיו"ר הועדה סלומינסקי התנגד לכך. בתגובה שלחו חברי הכנסת רויטל סויד, מיכל רוזין, יעל גרמן, אוסמה סעדי ומיקי רוזנטל מכתב לח"כ סלומינסקי  בדרישה לחשוף את רשימת הארגונים עליהם יחול החוק. הם הביעו חשש שהמהלך נועד להסתיר מהציבור את העובדה שרובן המכריע של העמותות מזוהות עם השמאל.

בתגובה כתב להם אמש ח"כ סלומינסקי כי "פנייתכם לקבלת רשימת העמותות ופירוט התרומות תמוהה בעיני, שהרי בסיס התנגדותכם לחוק, כפי שבא לידי ביטוי בדבריכם בישיבה הינו כי הרשימה והמידע הכולל פירוט של התרומות ניתנות להצגה "בלחיצת כפתור" באתר רשם העמותות. הגדיל לעשות לפחות אחד הח"מ אשר אמר היום בדיון כי יש בידיו את הרשימה וכל הנתונים הנלווים".

"מקובל עלי, ואני מקווה שעל כל מחוקק אחר, שלא מחוקקים חוק על גוף ו/או אדם ו/או עמותה ספציפית. משכך, אינני מעוניין לקבל רשימה שמית של גופים וארגונים מסוימים, אשר ישתמע מקבלת הרשימה כי החוק יחול עליהם בלבד. משכך הנני סבור כי יש לחוקק חוק ולדון בו על פי פרמטרים קבועים ולא על פי רשימות מסוימות, מאחר ובהחלט יכול להיות כי הרשימות המבוקשות ישתנו, ויתווספו להן עשרות גופים מסוגים שונים".
"ברור כי דרישתכם איננה לקבלת מידע. שהרי כפי שאמרתי מידע זה גלוי וזמין לכולם "בלחיצת כפתור", אלא בבזבוז זמנה של הוועדה ובפופוליזם תקשורתי אשר אינני מתכוון לתת לו יד", כתב ח"כ סלומינסקי.