האם ראש הממשלה בדרך להסתבכות נוספת? היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בוחן בימים אלה עדות במשפטו של המיליארדר ארנו מימרן, לפיה העביר לראש הממשלה בנימין נתניהו סכום של מיליון אירו במהלך מסע הבחירות בשנת 2009 עליו לא דיווח. בעקבות העדות, פנו מספר גורמים ליועץ, אשר הנחה את הגורמים הרלוונטיים לבחון אותן.



על פי חוק המפלגות, תורם בודד רשאי לתרום למועמד ומועמד רשאי לקבל מאותו תורם, תרומה אחת ששווייה אינו עולה על 11,377 שקלים, או תרומות שצירופן אינו עולה על סכום זה, למימון התמודדותו בבחירות מקדימות. מימרן, איש עסקים בן 44, נאשם בבית המשפט בפריז בביצוע עוקץ רחב היקף. סכום ההונאה שעל הפרק נע בין 282 מיליון למיליארד אירו. את הקשר בין מימרן לנתניהו חשף תחקיר משותף של עיתון "הארץ" והאתר הצרפתי "מדיהפארט".



ארנו מימרן עם בת זוגו לשעבר. צילום: Getty images
ארנו מימרן עם בת זוגו לשעבר. צילום: Getty images



לפני כשבועיים וחצי התייחס מימרן בבית המשפט גם לכספים שהעביר, לטענתו, לנתניהו. לדבריו, "מימנתי את נתניהו בערך במיליון אירו למערכת הבחירות שלו". השופט הקשה עליו: "קיבלת את הסכום חזרה? זו הייתה הלוואה?". תשובתו המחויכת של מימרן הייתה: "לא, לא קיבלתי את הסכום חזרה".



הערב (ראשון) נחשף בחדשות 10 כי בעקבות פניות שהתקבלו בלשכת היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לאחר העדות, בוחן היועץ את הדברים שעלו במשפט בפריז. "פניות בנושא הפרסומים בצרפת, בדבר עדותו של מר מימרן, נבחנות על פי הנחיית היועץ המשפטי לממשלה, אשר הורה על כך באופן מידי עם קבלתן", נמסר ממשרד המשפטים.  "בשלב זה לא נוכל לפרט באשר לטיפול בנושא, מטעמים ברורים". בלשכת היועץ סירבו להגיב לשאלה האם הועברו חומרים כלשהם למשטרה בעניין.



מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "מר נתניהו לא קיבל כל תרומה אסורה ממימרן. כל טענה אחרת היא שקר. מימרן תרם לפעילות ציבורית של נתניהו בתחילת שנות ה-2000, כשמר נתניהו היה אזרח פרטי ולא מילא כל תפקיד פוליטי. פעילות זו כללה הופעות תקשורתיות ומסעות הסברה רבים בחו"ל לטובת מדינת ישראל, ונעשתה בהתאם לחוק. מימרן שעומד לדין על מעשה הונאה בהיקף של מאות מיליוני דולרים, מנסה להסיט את תשומת הלב ממשפטו ע"י הונאה נוספת".