"תמיד מועיל להחליף דעות בין ידידים. אני עושה זאת עם כל הסיעות. דיברנו על מדיניות ארצות הברית. היו דברים שאנו מסכימים להם והיו דברים שלא", כך אמר שגריר ארצות הברית בישראל, דן שפירו, בתם פגישתו היום בכנסת עם חברי סיעת הבית היהודי בראשות השר נפתלי בנט.

השגריר שפירו יזם את הפגישה שבמהלכה הציגו אנשי צוותו, באמצעות מצגת, את מערכת היחסים המסועפת בין ארצות הברית לישראל בתחום הביטחוני, הכלכלי והמדיני כולל שיתוף הפעולה בתחום החץ, כיפת ברזל ותחומים נוספים.

הפגישה היתה סגורה לתקשורת וגם העוזרים הפרלמנטריים הוצאו מהחדר. ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) סיפר בתם הפגישה כי הביע באוזני השגריר וצוותו את עמדתו הנחרצת נגד רעיון שתי המדינות: "הבהרתי לו שטוב היה שלא יהיו טיפשים כדרך שקורה וקרה בטעויות של קרי במדיניותו במצרים, באוקראינה ובמקומות אחרים וטוב היה אולי שיבחנו חלופות נוספות". יוגב הוסיף כי "רעיון שתי  המדינות הוא ססמה נבובה שלא תביא לא ליציבות ולא לביטחון באזורנו". 

"אמרתי לו שיש פה חוסר סימטריה בינינו לבין הפלסטינים. אנו רוצים חיים והם מחנכים את ילדיהם להרג, כך שאין יציבות בפתרון שהאמריקאים מחפשים".

ח"כ יוגב ציטט לשגריר מדברים ששמע אתמול בעצרת יום ירושלים בישיבת מרכז הרב: "אמש שמעתי במרכז הרב 'שניים מי יודע'. ולא שמעתי שם על שתי מדינות. היו שני לוחות הברית וגם אתם מאמינים בזה". השגריר חייך.

יוגב סיפר כי השיחה היתה נעימה ומחויכת. "אני משוכנע ששכנענו אותו וגם את צוותו", סיכם ח"כ יוגב.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר: "היה בינינו דיאלוג ענייני ומכובד. שמענו סקירה מהשגריר ואנשי צוותו על בטחון, פוליטיקה וטרור. שמנו על השולחן את כל חילוקי הדעות. זה לא סוד שהבית היהודי שולל את פתרון שתי המדינות ואמרנו לשגריר שלהערכתנו זו עמדת רוב העם בישראל ושאנו מצפים מהם לכבד את ההכרעות המדיניות שלנו. הצגנו לו את החלופות הראויות בעינינו כולל אוטונומיה, סיפוח מלא או הגירה".