"תרגיל מסריח", כך מכנה ח"כ אורן חזן (ליכוד) את ההחלטה שהתקבלה בהנהלת הקואליציה, לבטל את הארכת מינויו לתפקיד סגן יושב ראש הכנסת בשנה נוספת.

בשבוע שעבר הביא יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, לאישור ועדת הכנסת הצעה להאריך בשנה את כהונתו של ח"כ חזן כסגן היושב ראש. הוא הסביר כי לפני כשנה, שהוחלט למנות את ח"כ חזן לתפקיד, נפלה טעות ובמקום לאשר את מינויו לשנתיים הצביעה מליאת הכנסת על מינוי לשנה אחת בלבד.

ההחלטה עוררה את זעמו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין כשזכור מנע מח"כ חזן לנהל את ישיבות מליאת הכנסת מאז התפרסמו בתקשורת הפרשיות המביכות אודותיו. בעניין זה מנהל ח"כ חזן תביעת דיבה נגד ערוץ 2.

היום קיבל הסיפור תפנית בשעה שיו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן ביקש לכנס את ועדת הכנסת כדי להביא לביטול ההחלטה משבוע שעבר בדבר הארכת כהונתו של ח"כ חזן לסגן יו"ר הכנסת בשנה נוספת, בנימוק שישנה התחייבות קואליציונית להעניק את התפקיד לישראל ביתנו.

בתגובה פרסמה לשכת ח"כ חזן הודעה נזעמת בה נאמר: "תמוה שבעוד שסגן יו"ר הכנסת ח"כ אורן חזן נמצא ברגעים אלו ממש בטיסה ולא זמין, כחלק מסיבוב הסברה למען המדינה בארה"ב בפגישות עם סנטורים וחברי קונגרס, החליט דוד ביטן לנצל את הרגע ולעשות תרגיל מסריח ומחטף. ח"כ חזן ימסור הודעה בשעה שהוא יהיה זמין". 

בתגובה אמר יושב ראש הקואליציה דוד ביטן: "הפרסומים בעניין אורן חזן אינם נכונים. לליכוד יש הסכם קואליציוני עם ישראל ביתנו לפיו הם יקבלו סגן יושב ראש, ולפי בירור משפטי שביצעתי לא ניתן להרחיב את הנשיאות ללא תיקון החוק. הליכוד יקיים את ההסכם הקואליציוני וימנה סגן יושב ראש מישראל ביתנו על חשבונו, ועל כן הנחתי לבטל את החלטת ועדת הכנסת הממנה שני סגנים מהליכוד, ובשלב זה יבוטלו המינויים גם של נאוה בוקר וגם של אורן חזן, עד שהליכוד יחליט האם לתקן את החקיקה או למנות רק אחד מהם".