פעילות בקואליציית ארגונים בינלאומיים למען "שבירת המצור הישראלי" מעל עזה מתכננות לצאת בחודש ספטמבר הקרוב במשט לעזה כשעל סיפון הספינה יהיו נשים בלבד. בחדשות 2 דווח כי על סיפון הספינה תהיה גם ח"כ חנין זועבי (בל"ד) אולם מלשכת חברת הכנסת נמסר כי לא התקבלה שום החלטה בעניין.

"בראשית החודש התפרסם בבלגיה על כוונה להוציא משט בינלאומי של נשים לעזה. לא ברור כלל אם המשט הזה אכן ייצא לפועל וחברת הכנסת חנין זועבי לא קיבלה שום החלטה בנושא", נמסר הערב מלשכתה של חברת הכנסת.

דיווח על המשט מסרה בתחילת החודש לפרלמנט האירופי בבריסל שבנאם מאייט, פעילת זכויות אדם מדרום אפריקה. לדבריה המשט המתוכנן מבקש להעלות לסדר היום הבינלאומי את "המצור הבלתי חוקי של ישראל על עזה", ולדבריה "הכיבוש הישראלי מפר באופן קבוע את החוק הבינלאומי".


עוד אמרה כי בין המשתתפות במסע יהיו פעילת השלום מצפון אירלנד מייריד מגוואייר, כלת פרס נובל לשלום לשנת 1976 ופעילת שמאל ידועה שהשתתפה בעבר במספר משטים לרצועה. בעת ביקורה בישראל ב-2007 השתתפה מגוואייר בהפגנה בסמוך לגדר ההפרדה בכפר בילעין ונפגעה באורח קל מירי של כדור גומי ברגלה ומשאיפת גז מדמיע‏‏. באוקטובר 2008 הייתה שותפה למשט מחאה מקפריסין לרצועת עזה שנועד "לשבור את המצור" הישראלי על הרצועה, אותה כינתה "בית הכלא הגדול בעולם"‏‏. 

ביולי 2009 השתתפה מגוואייר בניסיון להגיע בדרך הים מקפריסין לעזה על ספינה ובה ציוד רפואי, ואחרי שכוחות חיל הים הישראלי השתלטו על הספינה בדרכה ליעד, נעצרה מגוואייר יחד עם פעילים אחרים שהיו על הספינה וגורשה מישראל. 

מגוואייר השתתפה גם במשט לרצועת עזה שאורגן ב-2010 כשהיא על האונייה האירית הקרויה על שמה של רייצ'ל קורי, הספינה נעצרה על ידי צה"ל והובלה לנמל אשדוד, מגוואייר גורשה מישראל עם יתר הפעילים והוצא נגדה צו איסור כניסה לישראל למשך עשר שנים. בספטמבר 2010 הגיעה לישראל במסגרת "יוזמת זוכות פרס נובל" אך לא הורשתה להיכנס לארץ והוחזקה במתקן מעצר בנמל התעופה בן-גוריון עד לגירושה.

עוד מתוכננת לקחת חלק במשט מרמה דוידסון, נציגת מפלגת הירוקים בפרלמנט של ניו זילנד. בדיווח לפרלמנט האירופי נמסר עוד כי הפעילות מבקשות לציין במסעם גם את "הטבח בספינה מאווי מרמרמה ב-2010". 

פעילות "קואליצית משט החופש לעזה" אף ביקשו את תמיכת חברים בפרלמנט האירופאי לצורך קבלת ערבויות מכל הממשלות הנוגעות בדבר להבטיח את שלום משתתפי המשט שעתיד לצאת לדבריהן להביע סולידריות עם תושבי עזה הנתונים במצור. 

כזכור, ח"כ חנין זועבי השתתפה במאי 2010  במשט לעזה של מאות פעילים פרו-פלסטיניים מהעולם, שבין יוזמיו ומארגנו העיקרי היה ארגון IHH הטורקי. המשט הסתיים בעימות אלים בין חלק מהפעילים על הספינה "מאווי מרמרה", שעליה הייתה גם זועבי, לבין כוח של שייטת 13 שהשתלט על הספינה, לאחר שרב החובל סירב לבקשות לשינוי נתיב ההפלגה, שהפר את הסגר הימי על רצועת עזה. היועץ המשפטי לממשלה הורה על פתיחת חקירה נגד זועבי בנושא זה. בחודש דצמבר 2011 החליט היועץ לסגור את התיק "בשל קשיים ראייתיים ומשפטיים משמעותיים שהתגלו". 

בעקבות השתתפותה במשט לעזה נפסלה זועבי על ידי ועדת הבחירות המרכזית מלהתמודד בבחירות לכנסת התשע עשרה, אולם בית המשפט העליון, בהרכב של תשעה שופטים, ביטל החלטה זו, וקבע פה אחד שהיא תוכל להתמודד בבחירות. לעומת זאת ועדת הכנסת השעתה אותה מפעילות למשך מספר שבועות בשל השתתפותה במשט.