תמיכה מפתיעה: באירוע שבתרבות שהתקיים היום (שבת) במודיעין, אמרה ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) כי ההסכם עם טורקיה מעיד שכאשר ראש הממשלה בנימין נתניהו מעוניין להוביל להסדר מדיני הוא עושה זאת בקלות רבה: "גם כאשר אינו מקבל מחיאות כפיים מהציבור וגם כאשר שותפיו מערימים עליו קשיים. לגופו של הסכם הוא מעניק לישראל יתרון אסטרטגי אדיר ומי שהתנגד לו מתוך המחנה שלנו שגה שגיאה קשה. המחירים ששילמה ישראל אינם גבוהים נוכח היתרון הביטחוני והמדיני שבשותפות עם מעצמה כמו טורקיה וכשנעשה דבר נכון יש לגבות אותו מהאופוזיציה".



"החתימה על ההסכם מאירה ביתר שאת את החידלון, היעדר היוזמה והיעדר החזון בכל הקשור בזירה הפלסטינית", הוסיפה יחימוביץ' ואמרה: "שם יש אפס מעשה מוחלט והותרת המאבק בטרור אך ורק בידיו של צה"ל. צה"ל והשב"כ עושים עבודה הרואית ומצוינת בסיכול פיגועים ובמניעתם והסיכולים רבים מהפיגועים. אבל לא יתכן שהאחריות כולה תיפול על כוחות הביטחון והממשלה תשב באפס מעשה ובחידלון מהדהד. זו ממשלה שקידשה את הקיפאון, את ההסלמה, ואת היעדר התקווה, החזון והיוזמה".



"ההתנפלות על זועבי היא מוצא קל"
 

יחימוביץ' התייחסה לסערה שהייתה השבוע סביב דברי חברת הכנסת חנין זועבי שכינתה את חיילי צה"ל רוצחים ואמרה כי "דבריה מרתיחים ונבזיים והיא סולדת מהם, אבל הכמעט-מכות וההתפרעות של ח"כים במליאה אל מול פני חנין זועבי המתגרה בהם, מביישים ומבזים לכשעצמם. ההתנפלות, הקללות ותוכניות המיגור על חברת הכנסת הקיצונית והשנואה ביותר, הם מוצא קל לראש הממשלה ולשותפיו לכסות על כישלונם בטיפול בטרור, אחרי שבמשך שנים סיפרו סיפורי רהב חסרי כיסוי כיצד ימגרו אותו".



ההתנפלות על ח"כ חנין זועבי היא מוצא קל. צילום: מרק ישראל סלם
ההתנפלות על ח"כ חנין זועבי היא מוצא קל. צילום: מרק ישראל סלם



יחימוביץ' אמרה כי מפלגתה נמצאת במשבר עמוק בראש ובראשונה כי הפסיקה להיות אופוזיציה, וכי מסעות החיזור האומללים אחרי נתניהו וממשלתו יוצרים חוסר אמינות קשה: "אי אפשר לעלות לרגל אל ראש הממשלה שוב ושוב, ובו בזמן לשכנע שאנחנו רוצים להחליפו. כל מהלך מדיני ראוי שהממשלה תעשה, היא תקבל את האצבעות שלנו. אין צורך לזחול לשם כך לממשלת ימין בעבור חופן כסאות".