היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, יבחן בימים הקרובים אפשרות לפרסם הודעה ראשונה בדבר החקירה המתנהלת במהלך החודש האחרון ביחידה למאבק בפשיעה כלכלית וברשות להלבנת הון, הקשורה, על פי החשד, לראש הממשלה בנימין נתניהו. מנדלבליט, ביקש כך עולה בסוף השבוע האחרון מהצוות החוקר להאיץ בחקירה כדי שלא להגיע למצב שבו יודלפו חומרים החוצה עוד קודם שתצא הודעה מסודרת.



"היועמ"ש עוקב בדריכות אחר כל שלב ופרט בחקירה ובלי ידיעתו והוראותיו לא מזיזים אפילו עפרון בחקירה הזאת" אומר גורם בכיר במערכת אכיפת החוק במצוי בפרטי הפרשה. "לא במשטרה ולא במשרד המשפטים יסכימו לנדב פרטים כיוון שמדובר בחקירה ממודרת ורגישה ביותר. הימים הקרובים אמורים להוות קנה מידה למימדי הפרשה".



ובתוך כך מאשרים גורמים בכירים כי הפרשה הנוכחית מתנהלת בימים האחרונים במסגרת חקירה ולא בדיקה כפי שנחשף תחילה. "אין בדיקה שמתנהלת כחודש ימים" אומרים אותם גורמים. לנוכח העובדה שמדובר בפרשה כאמור, שפרטיה נשמרים בתוך מעטה סודיות עולות וגוברות ההערכות באשר לתוכנה.



עד כה, לא ברור לחלוטין על פרטי הפרשה, ישנם הטוענים כי היא עוסקת בחשד להלבנת הון בהיקף עצום, אחרים סבורים כי היא קשורה לכספים שנמסרו לכאורה בתנועה סיבובית ויש המקשרים בין פרשת ארי הרנו, ראש לשכתו של נתניהו בעבר שמכר חברת ייעוץ שהיתה בבעלותו בסכום הנאמד ב-כשלושה מיליון דולר, קיבל רק חלק מהכסף ובסופו של דבר ביטל את הסכם המכירה כשברשויות חוקרים האם מדובר בעסקה פיקטיבית שהובילה להעברת כספים מאנשי עסקים בחו"ל למנגנון הקשור לכאורה לראש הממשלה. בסביבתו של הרנו, מכחישים את החשדות וטוענים כי העסקה בוטלה כיוון שהרוכש לא העביר את מלוא התחייבות כמוסכם.



כזכור, ביום שני האחרון פורסם כי מתנהלת חקירה גדולה ומורכבת בתקופה האחרונה נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בחדשות ערוץ 2 מסרו כי במוקד החקירה כספי תרומות מאנשי עסקים זרים ששימשו לכאורה את נתניהו במהלך כהונתו הנוכחית. ככל הנראה יש מקרים נוספים אך יש עליהם התיישנות. בנוסף, חקירת המשטרה והפרקליטות יצאה מגבולות ישראל ונעשית גם בחו"ל ולא מן הנמנע שיידרשו חיקורי דין, כך צוין בחדשות 2. החקירה מתבצעת בליווי צמוד של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט והמפכ"ל רוני אלשיך.