ראש הממשלה בנימין נתניהו יתייצב היום (שני), לראשונה מאז כינון הכנסת ה-20, באולם המליאה וישיב במשך שעה וארבעים דקות למטר שאלות שיציגו לו חברי הכנסת. אמש, במהלך דיון של ועדת החוקה של הליכוד בראשות השר חיים כץ, אמר נתניהו כי הוא נרגש לקראת שעת השאלות וכי הכין לעצמו רשימה של הישגי הממשלה בשנה האחרונה.



מספר חברי כנסת מתכוונים לנצל את ההזדמנות כדי להכין "אמבוש" לראש הממשלה ולשאול אותו בעניין החקירות המתנהלות בעניינו. כזכור בסוף השבוע פורסם כי המשטרה עשויה לזמן את נתניהו וגם כמה מבני משפחתו לחקירה באזהרה.



כזכור, שעת השאלות היא כלי פרלמנטרי חדש שהוכנס בכנס הנוכחי, על פי הסיכום בין יו"ר הקואליציה לשעבר צחי הנגבי לבין יו"ר סיעת העבודה מרב מיכאלי, במטרה לאפשר לאופוזיציה להעלות נושאים במליאה באופן ישיר אל מול שרי הממשלה ובהם גם ראש הממשלה. מסגרת הזמן לכל שאלה היא שתי דקות, ולכל תשובה לא יותר משלוש דקות, ולחברי האופוזיציה יש יתרון במספר השאלות – לפחות שלושה רבעים מהשואלים יהיו מהאופוזיציה.



על פי התקנון, כל תיק נוסף שבו מחזיק ראש הממשלה, מקנה לשואלים עשר דקות נוספות, ועל כן שעת השאלות תערך למעשה שעה וארבעים דקות, שכן ראש הממשלה מחזיק בתיקי החוץ, הכלכלה, התקשורת ושיתוף פעולה אזורי.



לקראת שעת השאלות אמרה ח״כ מיכאלי, כי ״השתתפותו של ראש הממשלה בשעת השאלות פעם במושב הייתה אחד התנאים שהצבתי לשינוי התקנון. רה״מ שכח מה זה לענות לשאלות. הוא לא מתראיין, ישיבות הסיעה שלו סגורות לתקשורת וגם עם חברות וחברי הכנסת הוא ממעט ככל יכולתו לתקשר. היום ייאלץ נתניהו להשיב תשובות שלא תוסרטו עבורו מראש, חודדו עבורו וצולמו בתנאים סטריליים לפייסבוק שלו״.



ח''כ מיכל רוזין (מרצ) אמרה, כי "שחיתות שלטונית היא מגיפת מדינה שהובילה ראש ממשלה לפיזור הממשלה. גם בימים אלו, כל שני וחמישי נפתחות חקירות בעניינו של ראש הממשלה, באחרונה נראה כי הוא עתיד להיחקר באזהרה בנושא. מן הראוי שיספק תשובות לציבור ויאמר בבירור כיצד יפעל, בעודו מחזיק בתפקיד הבכיר ביותר בהנהגת המדינה, שמתנהלת חקירה בעניינו. אציב היום את השאלה בפניו בשעת השאלות במליאה".



עוד קודם לשעת השאלות, יופיע היום היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אביחי מנדלבליט, בוועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת כדי לסקור את פעולות משרדו, לראשונה מאז נכנס לתפקידו. גם שם צפוי מנדלבליט להישאל על החקירה בעניינו של ראש הממשלה.