ועדת האתיקה של הכנסת בראשות ח”כ יצחק וקנין (ש"ס) תמשיך לדון היום (שלישי) בעשרות התלונות שהוגשו נגד חברת הכנסת חנין זועבי (הרשימה המשותפת) בעקבות הדיון הסוער בחודש שעבר, שבו האשימה את חיילי צה"ל ברצח אזרחים שהפליגו במשט המרמרה לרצועת עזה ב־2010.



עימותים במליאת הכנסת

חלק מהתלונות הגישו חברי כנסת, אולם מרביתן הגיעו מהציבור הרחב. לדברי גורמים בכנסת, העונש שצפויה הוועדה לגזור על ח"כ זועבי יהיה חמור פחות ממה שסברו תחילה, וזאת לאחר שחברי הוועדה עיינו בפרוטוקולים של הדיון במליאה וצפו בשידור של ערוץ הכנסת. ח"כ זועבי הגישה מצדה תלונות נגד ח"כ אורן חזן וחברתו לסיעת הליכוד נאוה בוקר. לטענתה, השניים הסיתו נגדה וכתוצאה היא ספגה איומים קשים על חייה ברשתות החברתיות.



בשבוע שעבר הופיעה ח”כ זועבי בפני הוועדה ומסרה את תשובותיה להאשמות שהועלו נגדה. לטענתה, היא לא האשימה כלל את חיילי צה"ל ברצח אלא את הממשלה ששלחה אותם להשתלט על המרמרה. לדבריה, הקובלנות שהוגשו נגדה מיותרות משום שהן “מסתמכות על אי הבנה מוחלטת של מהות הדמוקרטיה, ועל ניסיון הקונצנזוס להשתיק את העמדה הפוליטית המאתגרת אותו”.



ח”כ זועבי הוסיפה וטענה בפני ועדת האתיקה כי הקובלנות שהוגשו נגדה כלל לא התייחסו לתוכן דבריה במליאת הכנסת לפני כשלושה שבועות. לדבריה, כל מה שאמרה באותו נאום היה במסגרת “שליחותה הפוליטית והמוסרית ובמסגרת זכויותיה הפרלמנטריות”.