גבי גזית סיכם הבוקר (ראשון) את סוף השבוע בתכניתו ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" והתייחס לוועידת מפלגת העבודה שצפויה להתכנס היום, לשערוריית הקורנפלקס, לפרשת ילדי תימן ולענבל אור. "הנה כמה משפטים שעשו את סוף השבוע הקודם, ואותם ניקח איתנו כצידה לדרך לשבוע החדש והמשכו. צרור הבלים, קשקושים או סתם הכרזות מופרכות, שאין דרך אחרת לחשוב אלא שגל החום שיבש כנראה את דעתם של אלה שאמרו אותם. את הצימוק נשמור לסוף. יותר נכון את הצימוקית", אמר גזית.



"עם הגברת המנכ"לית של חברת "יוניליוור", ענת גבריאל, שהתבלבלה לחלוטין בדרך מקו היצור לתקשורת, ואמרה: "ייתכן שהיינו צריכים לנהוג אחרת", ואחר כך אמרה: "לא פרסמנו, כי לא רצינו לעורר פאניקה. ברוסיה לא היו מפרסמים שיש טינופת במזון, כדי שלא לעורר פאניקה (אני מדבר, כמובן, על שערוריית הקורנפלקס של "תלמה", שבקו הייצור שלו התגלו חיידקי סלמונלה)".

"גברת גבריאל, החולקת איתי את אותו השם, תקשיבי בבקשה. זה לא ש'ייתכן שהייתם צריכים לנהוג אחרת', זה ממש בטוח שהייתם צריכים לנהוג אחרת, כי הציבור שקונה את התערובות שאתם שמים בקופסאות הקרטון שאת מוכרת, לא צריך להיפגש עם התערובת הזו רק בסוף הדרך בסופר, אלא גם לדעת, או להיות נוכח בקו הייצור באופן וירטואלי, כי זה מה שמתחייב. ולגבי 'לא רצינו לגרום פאניקה', תסתכלי מסביבך. המכירות שלכם ירדו ב-50%, זו לא פאניקה? כאשר מנסים להסתיר סוד, אז נגרמת פאניקה, ולא להפך. מה חשבת, שהסיפור לא ידלוף? שאנחנו בשנות ה-50'? שזה מפעל של ההסתדרות? תפנימי לפעם הבאה".

"הקשקוש הבא נשמע מהדבר המכונה מפלגת "העבודה", המתזזת היום את חבריה המותשים, בשיא החום, להצביע על הדבר הכי אידיוטי שאפשר לחשוב עליו. האם בחירת יושב הראש תהיה בעוד שלושה-ארבעה חודשים או בעוד שנה, פחות חודש ויומיים ורבע. חברים, חום יולי-אוגוסט גמר אתכם. כאילו, מה זה משנה מתי יהיו הבחירות, עכשיו או אז, למה מה? כאילו מי שייבחר להיות יושב הראש יהיה יום אחד ראש ממשלה? נו באמת. והכי מצחיק זה הדיבור של שלי יחימוביץ', הטוענת לכתר הקרטון שוב, שנכנסת בפראות בהרצוג ואומרת 'מנהיגות לא בונים בבכיינות ולא בקומבינות'. מה את אומרת, גברת יחימוביץ'. עם מה בונים מנהיגות? עם 15 מנדטים עלובים שאת הבאת בסבב הקודם הקודם, בהיותך יושבת ראש? גברתי חושבת שזיכרוננו נפגע מהחום? תרגיעי, את מתחילה להישמע כמו טראמפ וזה לא טוב".

"ועוד משפט הזוי. השר צחי הנגבי אומר, ש'ייתכן שלעולם לא נדע מה קרה בפרשת ילדי תימן החטופים'. יופי. יופי. פרשה חמורה, איומה, שהיה צריך להפוך את המדינה אז וגם היום כדי להבין מה קרה. פרשה שבה נחטפו, כמו באפריקה של ימי העבדות של המאה ה-16, ילדים 'שחורים' שנמכרו לאזרחים 'לבנים'. אומנם לא לעבדות אבל לאימוץ, כי זה לא ממש משנה. ברור, השר צחי הנגבי, אלה היו תימנים, אבל אם היו נחטפים מאה ילדים ברמת אביב ג' או מאה ילדים מסביון, או מאה ילדים משיכון ותיקים ברמת גן, היו מחפשים אותם עם זכוכית מגדלת עד היום, נכון?".

"ולקינוח, כשלגון קיץ ביום חום, ה-משפט של סוף השבוע, שכמעט חיבקתי את הטלוויזיה כששמעתי אותו ביום שישי בערב, ואני ממש מתחנן שהאומרת אותו תדבר כמה שיותר, מפני שכל מילה שיוצאת מפיה היא פנינה נדירה. הקשיבו לענבל אור המתוקה ובעיקר הצנועה: 'זו ענבל אור, אל תשכחי, מי שעשתה את מה שאף אחד במדינת ישראל לא עשה. אני לא מאבדת את ענבל אור. את ענבל אור אי אפשר לאבד. יש אחת כזאת'. גם הערב ענבל מזמינה את הנושים לאסיפה, והיא מבטיחה, ואין לי ספק שהיא גם תקיים, להחזיר להם את הכסף".
 
"גבי גזית", כל בוקר ב-10:00 ב"רדיו ללא הפסקה 103FM"

עריכת תוכן 103FM: אסף נבו