ועדת האתיקה של הכנסת קבעה היום (שלישי) כי סרטון שפרסמה שרת התרבות מירי רגב בדף הפייסבוק שלה, בו היא מהללת את תוכניתו של הזמר איל גולן בערוץ 24,  מהוה חציית גבול של יח"צנות אסורה. לדברי הוועדה, אופיו של הסרטון ותוכנו עושים שירות לתוכנית מסוימת ולזמר ספציפי ונחזים כמעין "פרומו" לתוכנית".



את התלונה הגישה לוועדה ח"כ תמר זנדברג (מרצ) בעקבות הסרטון בו נשמעת השרה רגב אומרת: "איל גולן קורא לכם. איזה כיף, התוכנית חוזרת" והוסיפה "תוכנית מדהימה עם מוזיקה ישראלית, מזרחית, שמחה שמשלבת שירים של פעם וכמובן מוצאת את אותם כישרונות חדשים ושירים חדשים. אז לכו על זה, תצליחו". השרה רגב סיימה את דבריה בקריאה לאיל גולן ולצוות התוכנית: "אז לכו על זה. תצליחו. אייל, כל הכבוד ואחלה הפקה. תעשו חיל".



ח"כ זנדברג ביקשה כי ועדת האתיקה תחדד את הגבולות בעניין השתתפות חברי הכנסת בפעילות מסחרית, קידום ויחסי ציבור בכלל ושל תוכניות טלוויזיה בפרט. רגב אמרה בתגובה לוועדה כי "הסרטון נועד לעודד את המוזיקה המזרחית והיה חלק מהגיבוי והעידוד שאני מעניקה לפעילויות הנותנות במה למוזיקה המזרחית". היא הדגישה כי לא הייתה לה כל כוונה פרסומית או כלכלית אלא הוועדה קבעה בהחלטתה כי אין מחלוקת ששרים וח"כים רשאים לתמוך לעודד תחומי תרבות ויצירה ואף לתת לכך פומבי, אולם לאחר שצפתה בסרטון היא סבורה כי במקרה זה נחצה הגבול שבין הבעת עמדה והצהרת מדיניות ואף שיתוף בחוויה אישית לבין יח"צנות אסורה".



לדברי ועדת האתיקה, "אופיו של הסרטון ותוכנו עושים שירות לתוכנית מסוימת וזמר ספציפי ונחזים כ'פרומו' לתוכנית". הוועדה לא הטילה עונש על השרה רגב אולם קראה לחברי הכנסת להקפיד על התכנים ולהימנע ממה שעלול להראות כרתימתם של חברי כנסת למסע פרסום יחצני של גורמים מסחריים". בתגובה להחלטה אמרה השרה רגב: "צר לי על החלטת ועדת האתיקה שלא קיבלה את עמדתי במכתב התשובה המשקף את המדיניות אותה אני מובילה. יחד עם זאת, אני מכבדת את החלטתה".