"אבא תבוא מהר, אנחנו נחנקים, אבא יש אש בבית", כך כשהם בבהלה, התקשרו ילדיו הקטנים של שמעון דוידוב לאביהם, שלא מתגורר איתם באותו הבית. הילדים הקטנים שהו בדירה ברחוב יוסף ספיר בפתח תקווה, שבה פרצה היום (רביעי) שריפה. כשלהבות כילו והשחיתו כל חלק בדירה, רצו הילדים לאחד החדרים ומבעד לחלון זעקו לעזרה. כוחות גדולים של כיבוי אש והצלה מפתח תקווה, כוחות משטרה וצוותי הצלה מד"א ואיחוד הצלה הוזעקו למקום שנסגר לתנועה.
שריפה בבניין מגורים בפתח תקווה


צוותי הכיבוי עמלו ארוכות על מנת להשתלט על האש שהתפשטה לעבר הדירה הסמוכה בקומה החמישית באותו הבניין, שם שהו באותה השעה תינוקת בת חצי שנה, סבתה בת ה-80 וארבעה כלבים. צוותי הכיבוי סרקו את הבניין ובאמצעות מנוף גבהים החלו לחלץ את הלכודים משתי הדירות, כאשר עשן סמיך התעמר באוויר ואפף את חדר המדרגות ואת האזור כולו.

הבניין בו אירעה השריפה. צילום: ששי לוי
הבניין בו אירעה השריפה. צילום: ששי לוי



לאחר חילוץ הלכודים כשהם במצב קל, למעט אחד הכלבים שפונה במצב קשה לטיפול אצל וטרינר, המשיכו צוותי הכיבוי וההצלה במלאכת כיבוי האש כאשר לדירה שבה פרצה האש נגרם נזק כבד מאוד, לרבות במבנה שהיה על גג הבניין. הילדים פונו על ידי מד"א למרכז "שניידר" לילדים בעיר, כשהם במצב קל, בעקבות שאיפות עשן, כמו גם התינוקת בת החצי שנה וסבתה פונתה לבית החולים "בילינסון" במצב קל. לפני זמן קצר הצליחו הכבאים להגיע לשליטה מלאה על האש וכעת סורקים את המקום, נציגי ההנדסה בעירייה כדי לבחון שאין סכנה בעקבות השריפה. 


מחקירה ראשונית של השריפה, עולה כי ככל הנראה השריפה נגרמה בשל כשל חשמלי שמקורו הסוללה באופניים חשמליים.

השריפה מגיעה לאחר שבתחילת השבוע מכשיר צ'יפסר התלקח במלון "נהר הירדן" בטבריה וגרם לשריפה במטבח המלון. כוחות הכיבוי מתחנת טבריה הגיעו למקום בעקבות דיווח על עשן שעולה מאזור חדר האוכל והמטבח במלון. מערכות הכיבוי במקום החלו לפעול ומערכת הספרינקלרים בפרט תחמה את אזור הבעירה. לא היו נפגעים אך נזק קל נגרם למטבח.

הכלב שחולץ מהשריפה. צילום: אלון חכמון
הכלב שחולץ מהשריפה. צילום: אלון חכמון


בנוסף, לפני כחודשיים  שריפה גדולה פרצה בבניין מגורים בן 15 קומות ברמת גן, סמוך למחלף ההלכה בנתיבי איילון. מדובר על מבנה הממוקם ברחוב ביאליק בעיר, בו פרצה אש שהתפשטה לעשר הקומות העליונות שלו. בבניין היו מספר לכודים, בעיקר בקומות העליונות ובגג, והם היו בקשר עם כבאים ותודרכו להגיע לאזורים ללא עשן, זאת על מנת לסייע בחילוצם.

החילוץ התבצע על ידי מנופים וסולמות ופרט לאישה בת 94 שנפגעה קל משאיפת עשן, לא היו נפגעים נוספים. צוותי הכיבוי פעלו כדי למנוע את התפשטות השריפה לצד ניהול קשר מול הלכודים, ולאחר מכן כוחות יסמ"ג (יחידת סיירת משמר הגבול) של מחוז תל אביב נכנסו לבניין וביצעו סריקות פנימיות. במהלך הסריקות איתר צוות של השיטור העירוני שני נכים ששהו בדירות הסמוכות לדירות שנשרפו, וחילצו אותם כאשר הם נושאים אותם על ידיהם.