תגובות חריפות במערכת הפוליטית להודעת משרד הביטחון על דבריו של הנשיא אובמה: חבר הכנסת יאיר לפיד, יושב ראש "יש עתיד", תקף בחריפות את התגובה. "מדובר בשילוב של חוסר אחריות מדינית ופגיעה נוספת ומיותרת ביחסי ישראל וארצות הברית", אמר. לדבריו של לפיד: "גורם ישראלי רשמי פשוט אינו יכול להשוות נשיא אמריקאי למי שנכנע לנאצים. האמריקאים אינם נוטים לשכוח עלבונות כאלה וזה מערער שוב את יסודות היחסים. טוב עשה ראש הממשלה שהוציא הודעת ריכוך, אבל זו דוגמא נוספת לחוסר התפקוד של הממשלה בזירה הבינלאומית".



ביקורת נוספת נשמעה מצידה של חברת הכנסת שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני): "ההודעה היא פגיעה קשה בביטחונה של ישראל, אוטוטו יש סגירה של סיוע ביטחוני ותקציב סיוע והשתלחות פרועה היא חוסר אחריות לאומי". חבר מפלגתה, אראל מרגלית אמר כי יבדוק האם הדברים היו בידיעתו של הרמטכ''ל: "דווקא בימים שישראל חייבת לסגור את הסכם הסיוע הבטחוני עם ארה"ב, נתניהו משתמש במשרד הבטחון כאילו היה מפלגת הליכוד. ההודעה פוגעת באינטרסים של מדינת ישראל. בכוונתי לפעול מול מנכ"ל משרד הבטחון ולהבין פשר ההודעה והאם נעשתה על דעתו ועל דעת הרמטכ''ל", אמר מרגלית.



נשיא ארה''ב ברק אובמה, שר הביטחון אביגדור ליברמן. צילום: רויטרס, יונתן זינדל, פלאש 90
נשיא ארה''ב ברק אובמה, שר הביטחון אביגדור ליברמן. צילום: רויטרס, יונתן זינדל, פלאש 90




"ליברמן החליט להחריב את היחסים האסטרטגיים עם ארה''ב" 


יושבת ראש מרצ, חברת הכנסת זהבה גלאון, תקפה את שר הביטחון, אביגדור ליברמן ואמרה כי החליט לנהל מדיניות של 'ראש בקיר': "ערב חתימת הסכם הסיוע ליברמן החליט לנהל מדיניות של 'ראש בקיר', ולהחריב את היחסים האסטרטגיים עם ארצות הברית מבלי להציע שום חלופות להתמודדות עם האיום האיראני. רטוריקת האיומים, ההתקרבנות וההפחדות של ליברמן משרתת את הצרכים הפוליטיים שלו ולא את ביטחון המדינה".



זהבה גלאון. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
זהבה גלאון. צילום: הדס פרוש, פלאש 90



כזכור, משרד הביטחון תקף אמש את נשיא ארצות הברית ברק אובמה בעקבות דבריו על הסכם הגרעין עם איראן, שנחתם בשנה שעברה, לפיהם במערכת הביטחון בישראל יודעים היום שההסכם עם טהרן עובד וממלא את ייעודו: "אפילו ישראל, המתנגדת החריפה ביותר להסכם, מודה היום שהוא עובד", אמר הנשיא אובמה במסיבת עיתונאים שקיים בפנטגון. "צה"ל וקהילת המודיעין הישראלית הגיעו למסקנה שההסכם שינה את המצב באיראן לחלוטין והצליח לחסל את תכנית הגרעין של הרפובליקה האסלאמית והגדילה את הזמן הדרוש לטהרן להפיק חומר בקיע לנשק גרעיני". משרד הביטחון הישראלי שיגר הודעה לאחר דבריו והשווה את הסכם הגרעין להסכמי מינכן עם גרמניה הנאצית.