ישיבת הממשלה המרתונית שהחלה בלילה בנושא תקציב המדינה נמשכת גם הבוקר (שישי). בסוף הישיבה צפויים השרים לאשר את תקציב המדינה לשנים 2017-2018. 



שר הבריאות יעקב ליצמן הודיע מראש כי הוא מתנגד לתקציב. נראה כי בשעה זו כחלון וליצמן טרם הגיעו להבנות. לדברי ליצמן, התקציב שהגיש משרד האוצר אינו נותן מענה על צרכיה הבסיסיים של מערכת הבריאות ובמיוחד על הטיפולים הנדרשים בשל הזדקנות האוכלוסייה. השר טען כי בשל מחויבותו לציבור החולים הוא חייב לפעול לפי צו מצפונו, ולכן לא ייתן ידו לתקציב שאינו נותן מענה על הצרכים הדחופים של המערכת. "העומסים בחדרי המיון ובמחלקות, התורים לניתוחים ולרופאים מומחים – הנושאים האלה חייבים לקבל מענה", אמר.

השרה מירי רגב יצאה מהדיון עם תוספת דרמטית למשרדה, משרד התרבות והספורט, בסכום של 455 מיליון שקל. כך יגיע תקציב משרדה ליותר ממיליארד שקל לשנה – תקציב משרד התרבות הגדול ביותר בתולדות המדינה. "התקציב התקדימי יסייע להמשיך לממש את החזון שלי לצדק תרבותי, ויאפשר לי לקדם את התרבות הישראלית", אמרה רגב.

בנוסף, תקציב הרווחה יגדל ב־1.318 מיליארד שקל, ואלה יתווספו לבסיס התקציב של משרד הרווחה והשירותים החברתיים. כמו כן, בתיאום עם שר האוצר משה כחלון יוחרג משרד הרווחה מהקיצוץ הרוחבי המתוכנן בכל המשרדים.

 

"מסיימים שנה בדירוג טוב"

בפתח הישיבה אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "הצמיחה היא היסוד החשוב בניהול מדיניות הכלכלה של מדינת ישראל. אין מדיניות חברתית ללא מדיניות כלכלית שמאפשרת צמיחה ומייצרת את המשאבים. בזכות הצמיחה הכלכלית שלנו מגיעים כספי המסים, שמאפשרים למדינה לממן את כל הצרכים שלה - את השירותים החברתיים בחינוך, ברווחה, בבריאות, בביטחון ובכל תחום אחר. לכן התקציב כולל כמה צעדים חיוניים להגברת הצמיחה".
שר האוצר משה כחלון, שהציג את התקציב לשנתיים הקרובות, אמר: "אנחנו מסיימים את השנה בדירוג טוב ובכלכלה חזקה ומתפתחת. זה תקציב שממשיך בגידול במשרדים החברתיים. נמשיך ליישם את דוח ועדת אלאלוף ולרכוש דירות בדיור הציבורי. נמשיך להעניק הטבות לניצולי השואה, למשפחות החד־הוריות ולאוכלוסיות דומות. זהו תקציב שיש בו הורדת מסים והקלה ברגולציה ובפתיחת עסקים".
לגבי תקציב הביטחון אמר כחלון כי הוא גאה בכך שהשיח האלים נגד מערכת הביטחון הופסק. "כשהרמטכ"ל אומר שהתקציב עוזר לו למלא את תפקידו בצורה המיטבית, זה עושה לנו טוב".