מבקש מקלט: עורך דין ישראלי, הפעיל בתנועת החרם נגד ישראל (BDS), הגיש בקשה למקלט מדיני בקנדה. "אני נרדף כאן פוליטית", הוא אמר ל"מעריב אונליין" והוסיף: "ההצהרות של השר ארדן כי ירדוף פעילי BDS הביאו להחלטתי כי עליי לעזוב את ישראל". עו"ד גלעד פז, פעיל במפלגת 'מרצ' ואחד ממובילי התנועה בתוך ישראל, הגיש את הבקשה לפני כשבועיים. פז, המתמחה בזכויות אדם ובדיני עבודה, אמר ל"מעריב אונליין" כי "האווירה לאחרונה וההצהרות של השר ארדן כי פעילי BDS ישלמו את המחיר גרמו לי להגיש את הבקשה".



"אומנם פעילי חרם זרים הוא יכול לגרש אבל אותי, שאני אזרח ישראלי, יהיה יותר קשה לגרש. יש כאן בעיה אבל מאחר והבנתי שחיי עומדים להיות קשים מאוד בגלל מה שאני מאמין בו החלטתי לפנות לקנדה ולהצהיר שרודפים אותי פוליטית. אני מאמין שהם יכבדו אותי ויקבלו את בקשתי. האווירה הכללית בישראל וחוק העמותות הביאו אותי להחלטה לעזוב", אמר.



עו"ד גלעד פז. צילום: מתוך פייסבוק
עו"ד גלעד פז. צילום: מתוך פייסבוק




"חרם הוא צדק", מתוך עמוד הפייסבוק של פז
"חרם הוא צדק", מתוך עמוד הפייסבוק של פז



לקנדה הגיע פז בתחילת החודש ונקבע לו שימוע לחודש הבא. עד אז הוא חופשי בתחומי קנדה ואינו יכול לצאת ממנה מאחר והפקיד את דרכונו אצל הרשויות. לפני כשבועיים הצהירו השרים גלעד ארדן ואריה דרעי כי הם מקימים צוות משותף שיפעל לגרש ולמנוע כניסה של פעילים למען חרם על מדינת ישראל. הצוות יפעל לאתר את מאות הפעילים בעד החרם הנמצאים בישראל וימנע כניסה עתידית של פעילי החרם.



ארדן: "הוא מחפש תירוץ לעזוב את ישראל"


השר לביטחון פנים גלעד ארדן מסר בתגובה: "לפי עמדותיו של מר פז, ברור לכל שהוא רוצה לעזוב את ישראל בלי שום קשר למאבק בחרם או לנושאים אחרים. הוא כנראה משתמש בתירוצי החרם רק כדי לנסות לקבל אישור שהיית קבע בקנדה".



"במדינות רבות ברחבי העולם פעילות להחרמת ישראל אינה מותרת בחוק או שיש בגינה מחיר, למשל אי-השתתפות במכרזים באותה מדינה, לכן ברור שגם בישראל צריך להיות מחיר לאלה שמוציאים את דיבתה ופועלים כאן כדי שישראל תוחרם ברחבי העולם", הוא הוסיף.



"הוא רק מחפש תירוץ לעזוב", ארדן. צילום: מרק ישראל סלם
"הוא רק מחפש תירוץ לעזוב", ארדן. צילום: מרק ישראל סלם