יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, התייחס הבוקר (רביעי) לתוצאות הסקר המפתיע שפורסם אמש בחדשות 2, לפיו יש עתיד בראשות יאיר לפיד הופכת למפלגה הגדולה בישראל, קרא ללפיד לגנוז את החליפות בארון והבהיר כי ש"ס תמליץ אחר הבחירות הבאות לנשיא המדינה להטיל את תפקיד הרכבת הממשלה על בנימין נתניהו.



בראיון שהעניק לבצלאל קאהן ברדיו קול חי אמר דרעי: "אני מציע לא להתרגש מסקרים של מצבי רוח. להזכירכם, הילרי קלינטון הובילה לפני שבועיים ב-15% על טראמפ והנה הוא מוביל עליה בחזרה. הבחירות אצלנו יתקיימו במועדן עוד למעלה משנתיים. הממשלה הזאת תמשיך בעזרת השם. כל מרכיבי הקואליציה ימשיכו עם הקואליציה. מהסקרים האלה אף אחד לא מרכיב ממשלה ואני מציע ללפיד לגנוז את החליפות בארון ולהמשיך להגיש שאילתות מהאופוזיציה".



דרעי גם דחה דיווחים בתקשורת המגזרית לפיה הוא ולפיד הפכו לחברים וכרתו ברית פוליטית ביניהם. על כך אמר בסרקזם: "כנראה השיקום הצליח וממשקם הפכנו לחברים", זכר לאמירה הפוגענית של לפיד כלפיו, במהלך עימות טלוויזיה ביניהם ערב הבחירות האחרונות לכנסת, בו לפיד הטיח לעברו כי הוא מוכן לשקם אותו.



ימשיך להגיש שאילתות מהאופוזיציה? לפיד. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
ימשיך להגיש שאילתות מהאופוזיציה? לפיד. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



"אני לא יודע מה זה חברות", אמר דרעי, לא ניהלתי אתו שיחת טלפון אחת לא נפגשתי אותו בשום פגישה. כשהוא אומר לי שלום אני עונה לו שלום. זה אולי שינוי היחס. כשהוא רואה אותי עכשיו הוא אומר לי שלום יפה. למישהו כנראה נוח ליצור אווירה שבה לפיד מוכר מצג שהוא יכול להיות ראש ממשלה והחרדים תומכים בו".



לדברי דרעי, "באופן חד משמעי, אם מתקיימות בחירות במועדן ואנחנו צריכים להמליץ לנשיא, נמליץ על נתניהו. הוא שותף נאמן שלנו ומקיים את מה שהבטיח. יש בינינו ויכוחים, אבל זה בתוך הבית. למי אין ויכוחים בתוך הבית? אנו יושבים ומגיעים להבנות והוא המועמד שלנו".



"נקלענו למערכת יחסים לא תקנית בין נתניהו לשר שלו"


על רקע משבר הרכבת והחלטת בג"ץ, סיפר דרעי כי אמש קיים שיחת טלפון ארוכה עם נתניהו המבקר בהולנד, והדגיש: "היחסים טובים. אנו בזה ביחד כדי להתמודד עם הבעיה. ראש הממשלה היה מופתע מהסיפור של הרכבת. זה לא משבר שתכננו. גם אנו לא ידענו. אני הייתי בחופשה בצפון אמרו לי שיש שיחת ועידה עם ישראל כץ. איש לא חשב להביא למשבר. פשוט דברנו עם השר כץ ולהפתעתנו הפעם נתקלנו קיר אטום. הוא אמר שאי אפשר לעשות שום דבר ודחף אותנו בכוח לכיוון ראש הממשלה ובגלל השבת הלכנו לנתניהו ומזה התגלגל העניין והגיע לאן שהגיע".



לדברי דרעי, אין ולא היה משבר שבת עם החרדים סביב עבודות הרכבת: "היה משבר בין השר כץ לנתניהו, שהלך והתפתח, והתקשורת החילונית נפחה את זה בגלל העוינות הנוראה שיש לה כלפי נתניהו. מדובר במשבר פוליטי מדומה", הרגיע. 



השר דרעי הוסיף ואמר כי "לצערי נקלענו למערכת יחסים לא תקנית בין נתניהו לשר שלו. יש להם שם מאבקי כוח. השבת לצערי נפגעה. למדנו לקחים. אין לנו שום עניין לגרום למשברים מיותרים. אנו גם מבינים שאנו לא במדינת הלכה ושלא הגענו לימות המשיח ושכל עם ישראל יבין מה זה מהות שבת".



דרעי גם הכחיש דיווחים כי בכוונתו לפעול לסגירת חנויות הפועלות בתל אביב בשבתות. בבני ברק והר נוף לא מחללים שבת. אף אחד לא מכריח אותנו.


"אנחנו גם צריכים לדעת עם כל הכבוד שאנו נאבקים בשבילם על מהות השבת על הצביון היהודי. אנו לא נכפה על אף אחד מה לעשות. צריכים לזכור שיש לנו לדאוג לחינוך שלנו ולזכויות של הציבור שלנו ואנו חיים בתוך מדינה חילונית. כשאתה מדבר על השבת הם לא מבינים את המהות. תנועת ישראל חופשית הוציאו נגדי הודעה שאני הולך לסגור מרכולים בשבת בתל אביב. אני לא הולך לסגור. אין לי בכלל סמכות. אנו בכלל לא שם. מישהו זרק ידיעה. אתם תגידו לנו מה לקנות בתל אביב? צריך לחשוב על איזה מאבקים אנו נאבקים ומה התועלת בכל מאבק. האם אתה מצליח ומה אתה מפסיד. כל זה צריך לשאול את גדולי ישראל ונעלה בפניהם את הסוגיה בפני חכם שלום כהן שינחה אותנו".