יו"ר האופוזיציה וראש המחנה הציוני יצחק הרצוג מכחיש הערב (שלישי) את הפרסומים לפיהם חלה התקדמות משמעותית במגעים בין הליכוד למחנה הציוני לקראת אפשרות של ממשלת אחדות. "הרצוג מכחיש לחלוטין את הידיעה ומצר על כך שיש גורמים שגם במהלך החג מפיצים מידע כוזב", נמסר מלשכתו.



הידיעה אודות ההתקדמות פורסמה לראשונה ע"י ספי עובדיה בחדשות ערוץ 10, ובה נכתב כי במהלך החג חלה "התקדמות משמעותית" וכי לפי הסיכומים מפלגת העבודה תקבל שמונה תיקים. עוד דווח כי הרצוג יקבל את תיק החוץ ואת תיק התרבות והספורט, והשרה רגב תקבל מישראל כץ את תיק המודיעין ותכהן כחברת הקבינט המדיני ביטחוני. הרצוג, שהתנה את הכניסה לממשלה במהלך מדיני, ייצג יחד עם ראש הממשלה נתניהו את ישראל בועידה אזורית שתתקיים בקרוב.




"ידיעה מצוצה מהאצבע"



גם בליכוד הכחישו את הידיעה, וח"כים במחנה הציוני אף התייחסו לפרסומים וגינו את האפשרות להצטרף לנתניהו. יו"ר הסיעה איתן כבל פרסם פוסט בחשבון הפייסבוק שלו והבהיר כי "אם המו"מ לא הבשיל למעשה בפעם הקודמת, אז מבחינתי לא רק שאין סיבה אמיתית להיות חלק מהממשלה - אלא שאסור באיסור מוחלט להיות חלק מממשלה שתהיה גיהינום עבור התנועה שנולדתי וגדלתי לתוכה".



ח"כ חיליק בר כתב לחברי המפלגה כי מי שעומד מאחורי השמועות הן יאיר לפיד והליכוד : "כדי לוודא הריגה, שוחחתי עם הרצוג שאומר שזה הוכחש לחלוטין על ידו והידיעה מצוצה מהאצבע. מאז אותו ניסיון בודד ואמיתי שהיה להרצוג להיכנס (וחבל שהיה) היו הרבה שמועות כוזבות וזו לא הפעם הראשונה שיש גורמים שמפיצים זאת מתוך אינטרס לפגוע בנו, ובראשם להערכתי לפיד והליכוד. אני מציע לא ליפול בפח הזה, בואו לא נשרת את יריבנו שחוגגים על כל שמועה כזו". ח"כ אראל מרגלית אמר כי דובר במשא ומתן גם על תיק המשפטים וציין "יש דיבורים, הרצוג לא מעדכן את שותפיו".גם ח"כ עמיר פרץ התייחס לדיווחים וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "אני לא רוצה להיות בממשלה של ביבי. אני רוצה לבנות אלטרנטיבה שתיגע בלב של הבוחרים שלו. צריכים להחליף את נתניהו, לא להצטרף אליו".



"הרצוג לא מעדכן את שותפיו". צילום: יונתן זינדל, פלאש 90