מהומה פרצה היום (חמישי) באירוע "סוכת שלום" בכפר סבא, שארגנה תנועת "נשים עושות שלום", בשעה שחבר הכנסת אורן חזן (ליכוד) וקבוצה של פעילי ימין הגיעו למקום כדי למחות על השתתפותו של יושב ראש הרשימה המשותפת, חבר הכנסת איימן עודה. עם הגעתו של חבר הכנסת חזן התפתחה מהומה כאשר הוא ניסה להיכנס לסוכה, בעוד פעילי שמאל ניסו למנוע ממנו להיכנס ואף להוציאו בכוח.



"הגעתי לסוכה אבל לא מצאתי שלום ופיוס. הסתכלתי על איימן עודה בעיניים וחשבתי לעצמי 'על מי אתה עובד, תומך חמאס שכמוך?'", אמר חזן בעוד שפעילי ימין קראו קריאות גנאי לעברו של חבר הכנסת עודה וכינו אותו "מחבל" ו"כלב בן כלב". שוטרים שהיו במקום חצצו בין חבר הכנסת עודה לבין חבר הכנסת חזן ותומכיו ומנעו תגרת ידיים.





חזן קרא למארגני האירוע ומשתתפיו, לעלות לקברו של שמעון פרס ז"ל ולבקש ממנו סליחה: "איך אפשר לתת במה במסווה של דו שיח לשלום, לאדם שרק לפני שבועיים ביזה את כבודו של מי שיותר מכולם היה מזוהה עם השלום, החרים את הלווייתו וגידף אותו, עוד בטרם פרס הובא למנוחות", שאל. "אני בעד שלום, בעד דו שיח לשלום, אבל נגד אחיזת עיניים ומתן במה לגרועים שבאויבינו למי שמעודדים טרור ורצח יהודים, שלא מסוגלים לומר מילה טובה אחת על מנהיג שכל חייו חלם ופעל למען השלום בינינו ועם הפלסטינים בפרט".



אורן חזן ואיימן עודה באירוע. צילום: אבשלום ששוני
אורן חזן ואיימן עודה באירוע. צילום: אבשלום ששוני




"זו לא סוכת שלום"


חבר הכנסת חזן הוסיף: "את הסוכה הזו שלומית לא רצתה לבנות. זו לא סוכת שלום ולא סוכה מוארת ויפה. זו סוכה שנותנת במה לאויבים ולתומכי טרור במסווה של שלום והידברות". עודה אמר אחר כך למשתתפי ומשתתפות האירוע: "המלחמות הן האויב של הנשים. המלחמה והכיבוש מעודדים אלימות והנשים הן קורבן האלימות. הכיבוש לוקח את הכסף של כולנו להתנחלויות על חשבון הזכויות החברתיות של הנשים, בעיקר האוכלוסייה הערבית בתוך מדינת ישראל. אני קורא לכולם להבין שאנחנו האוכלוסייה הערבית לבדנו לא יכולים אבל בלעדינו אי אפשר".



הגיע לסוכת השלום, חבר הכנסת יהודה גליק. צילום: אבשלום ששוני
הגיע לסוכת השלום, חבר הכנסת יהודה גליק. צילום: אבשלום ששוני



חבר הכנסת עודה הוסיף: "זה חייב להיות מאבק משותף של יהודים וערבים במדינה. אנו הערבים לבדנו לא יכולים, אנחנו רק 20 אחוז מהאוכלוסייה אבל זה מיעוט גדול לכן בלעדינו אי אפשר ובמאבק משותף יהודי ערבי אפשר". לעומת חבר הכנסת חזן שהגיע למחות על השתתפותו של חבר הכנסת עודה, באירוע הגיע למקום גם חבר הכנסת יהודה גליק (ליכוד) דווקא להביע תמיכה בקריאה לשלום. באירוע השתתפה גם יושבת ראש מרצ, חברת הכנסת זהבה גלאון. יו"ר האופוזיציה, חבר הכנסת יצחק הרצוג (המחנה הציוני) הגיע לדקות ספורות, אך לא נשא דברים.