פרסום ראשון- "תג מחיר ישראלי לאונסק"ו": אחרי שבשבועות האחרונים מנהלת ישראל קרב מדיני מול גופים בינלאומיים בסוגיית ירושלים, ביניהם אונסק"ו של האו"ם, כעת מגיעה הנקמה - הצעת חוק חדשה מאיימת לתבוע את האיחוד האירופי על תמיכה בבניה בלתי חוקית פלסטינית בעוטף ירושלים. ההצעה מבקשת לקבוע כי פעולות בניה בלתי חוקיות לפלסטינים שיבוצעו ע"י האיחוד האירופי יוחרגו מהחסינות המוקנית לאיחוד האירופי בפעילותו בישראל, ויאפשרו לתבוע דה- פקטו את האיחוד.



על ההצעה אותה יזם ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) חתמו 12 ח"כים מישראל ביתנו, הליכוד, הבית היהודי וגם ח"כ איתן ברושי מהמחנה הציוני. הרקע להצעת החוק הינו המאבק שמנהלים מזה חודשים ארוכים תושבי אזור מעלה אדומים, בשיתוף עם תנועת "רגבים", נגד הבניה הבלתי חוקית המתרחשת על כביש 1, סמוך לאיזור מעלה אדומים. תנועת "רגבים", הפועלת נגד בניה בלתי חוקית, בדקה ומצאה כי הבניה מתרחשת במימון מלא של האיחוד האירופי, אשר על חלק מהמבנים אפילו מוטבע הסמל שלו.  


תושבי האיזור חברו יחד עם חברי כנסת להגשת הצעת החוק שתשנה לדבריהם את המצב הקיים. יש לציין כי ההצעה כוללת בתוכה סעיפים נוספים של "סחר בנשים", שגם הוא הוחרג כמו הבניה הבלתי חוקית מהחסינות המוקנית לאיחוד האירופי. 


כעס על גופים בינלאומיים. בתמונה: מועצת הביטחון של האו"ם. צילום: רויטרס


 

"פצצה מתקתקת"

ב"רגבים" מסבירים כי "חוק זה בא למנוע ממדינות זרות או מגורמים מדיניים אחרים להשתמש באופן מכוון בחסינותם המדינית לשם קידומם של עניינים המנויים בחוק זה טרור, סחר בבני אדם, בעיקר סחר בנשים ובניה בלתי חוקית המשמשת לפגיעה בשלטון באזורים מסוימים, והוא יאפשר לדון גופים אלו, או יחידים הפועלים בשליחותם – בהליכים משפטיים רגילים".
אביחי שורשן, תושב כפר אדומים שפנה לחברי הכנסת בנושא, אמר כי "הכביש הופך להיות ציר פילדלפי בגלל הבנייה הבלתי חוקית שלא מטופלת כמו שצריך על ידי המדינה, ואני מודה לחברי הכנסת שנרתמו כדי להגיש הצעת חוק בעניין הזה. אם היו בונים מבנים כאלה על נתיבי איילון הם לא היו מחזיקים יותר מיום, אבל כנראה כשמדובר בנו הכל מותר". עוד הוסיף: "יום יום אני עובר ורואה איך צומחת לי עיר בלתי חוקית מול העיניים, שמסכנת אותי ואת שלוש בנותיי. אני לא מוכן להפוך את כביש 1 לציר פילדלפי, זוהי פצצה מתקתקת אמיתית שאף אחד לא מטפל בה, עד שיקרה חלילה אסון."