דיון על הפריפריה הוביל לקרב אישי ומיותר ברשת בין חברות הכנסת ענת ברקו (הליכוד) לאורלי לוי אבקסיס, שפרשה מסיעת ישראל ביתנו אך נותרה חברת כנסת. חילופי הדברים בין השתיים החלו אמש, כשח"כ ברקו אמרה לאחר סיור שערכה בצפון "לצערי הרב אני מבקרת בבתי חולים בצפון". על כך הגיבה אבקסיס בחשבון הטוויטר שלה: "מצטערת על מה? על שצריכה לכתת רגליך? או על מה שאת רואה שם? אם כך, פני לחברים בקואליציה ודרשי תקצוב". ברקו הגיבה לציוץ של אבקסיס, שבעברה עבדה כדוגמנית, וכתבה: "אורלי, מוטב שתתרכזי בדרכים אלגנטיות יותר להישאר רלוונטית. לדגמן בשער של 'לאישה', זו בהחלט אחת מהן".



הבוקר (חמישי) התייחסה לנושא ח"כ ברקו ובראיון בגל"צ ניסתה להסביר את האמרה המקוממת: "הפמיניזם הסלקטיבי הזה נמאס עליי, כל השיח הזה מגעיל. זה התחיל מהציוץ של אורלי קודם לכן - היה דיון על הפריפריה, אני ישבתי שם והקשבתי בקשב רב. אז עולה ח"כ אבקסיס ומספרת שאת הצפון ראש הממשלה רואה רק ממסוק ומתחילה לתקוף אותי כשאני אומרת לה 'נו באמת'".




"היא מנסה לקרוץ לשמאל, מחפשת בית פוליטי"


ברקו לא התנצלה על שאמרה והוסיפה: "שיהיה ברור שהצרחות מעל הדוכן היו שלה, היא ניסתה לגנוב פוקוס כדי לקרוץ לשמאל כי היא מחפשת לעצמה בית פוליטי. כשאמרתי שאני מבקרת בבתי חולים בצפון היא מציגה את זה כאילו הואלתי בטובי לעשות זאת - שהיא לא תספר לי סיפורים על הפריפריה. אין לי שום דבר נגד אורלי. היא גם יפה גם אופה וגם פרלמנטרית ואין לי שום בעיה עם זה. אבל לעשות סיבוב על הגב שלי - לא על חשבוני".



לא השבת לה באופן ענייני
"זה לא נאמר בלעג. זו הייתה תגובה למה שאמרו לי".



אז למה להיגרר לנושא הדוגמנות?
"אני מסכימה שלא צריך להיגרר, כל השיח הזה הוא מגעיל. אורלי מחפשת בית פוליטי. היא התחילה בהעלבה ומזה התפתח הדיון זה שיח לא ברמה. אני בעדה, לא נגדה".



לא מתנצלת. ח"כ ברקו. צילום: אריאל בשור