ביום ראשון תעלה לוועדת השרים לחקיקה של הכנסת הצעת החוק האוסרת הפעלת מערכות כריזה בבתי תפילה, שנועדה למנוע את קריאות המואזינים הרמות, הנשמעות ממסגדים ברחבי הארץ בשעות הבוקר המוקדמות מאוד. חבר הכנסת מוטי יוגב ממפלגת "הבית היהודי" הסביר את ההצעה לגבי גזית ב"רדיו ללא הפסקה 103FM": "קבלנו המוני פניות מתושבים בערים מעורבות כמו רמלה, לוד, עכו וירושלים, עם תלונות על קריאות מואזין חזקות בשעות כמו ארבע לפנות בוקר.



זה משהו שקיים רק במאה השנים האחרונות, מאז שהחלו לפעול רמקולים. האמונה הדתית לא מחייבת לגזול את השינה מעשרות אלפי אזרחים וגזל השינה מפריע לשגרת החיים. אין פה משהו לאומני או דתי. אני מזדהה עם הקריאה ("אללה הוא אכבר"), 'השם הוא אלוקים'. הדת היהודית והדת המוסלמית חולקות את האמונה באל אחד ואני מכבד את זה. אני לא מדבר על הפינה שבה הקריאה הופכת ללאומנית".




ח"כ מסעוד גנאיים מ"הרשימה המשותפת" הגיב: "אני רוצה שכולם ישנו טוב, אבל מוטי יוגב וחבריו יזמו את החוק הזה רק על רקע לאומני ונגד המוסלמים כדי לפגוע במצווה דתית. פתאום ח"כ יוגב הפך לחסיד שמירת הסביבה. הוא והזרם אליו הוא משתייך רואים בכל הערבים מטרד, כולנו בעיניהם רעש לאומני. הם ינצלו כל הזדמנות שתהיה להם להיפטר מהמטרד הזה. קריאת המואזין נמשכת שתי דקות. מי שבא להתיישב ליד כפר מוסלמי צריך לדעת שהתפילה היא מצווה דתית והקריאה לתפילה היא חלק ממנה.



"לפני שהיה חשמל והייתה כריזה, הכפרים היו קטנים יותר, בגודל של שכונה, והם שמעו את המואזין שקרא להם בלי רמקול. מה לעשות שאנחנו מתרחבים ומספר התושבים גדול ולא שומעים את המואזין בלי רמקול? אז שלא נשמש בטכנולוגיה הזו? במקום להתגאות במגוון התרבותי והדתי, רוצים לאסור על חלק מהמאמינים לממש את זכותם הדתית. סובלנות זה גם מסבל, לסבול את האחר, למרות שאולי הוא לא לרוחי".



ח"כ יוגב השיב: "הערבים הם בני אדם ולא מטרד, חס ושלום. הם חיים אתנו בשכנות טובה ואני בעד זה לחלוטין. לא יעזור לאף אחד לנסות להפוך את זה למאבק דתי. זה לא שם. לא להשתמש בטכנולוגיה? להפך. שעון מעורר עם קול של מואזין כבר פותח לאפליקציה. כל מאמין שרוצה בכך יכול להתעורר עם קול המואזין בחדר השינה שלו. אם זה יעיר את אשתו וילדיו זה עניין שלו. אנחנו מדברים על התפילה לפנות בוקר, לא על חמש אחר הצהרים. אפשר גם לדבר על הורדת הדציבלים כדי שכן יקראו בדרך שבה קוראים. אצל היהודים השמש שקורא לסליחות דופק על הדלתות".