שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס היום (שני) בישיבת סיעת ישראל ביתנו לחוק ההסדרה: "כאיש ימין פרגמטי, כריאליסט תושב יו"ש, אני מודה ומתוודה שבשמונה השנים האחרונות לא בנינו מספיק, או יותר מדויק כמעט ולא בנינו, וזה לא בגלל היעדר חקיקה ישראלית ולא בגלל היעדר רצון לבנות, אלא בגלל כשלון בניסיון לגבש מדיניות מקובלת עלינו ועל ארצות הברית. אז לצערי לא בנינו מספיק ביו"ש. לכן הבקשה היחידה שלי הייתה לכל חברי להמתין לכניסתו של הממשל החדש. לא לקבוע עובדות בשטח. לא להביך, אלא לנסות אחרי 20 בינואר להגיע למדיניות משותפת בכל הסוגיה של בנייה בהתיישבות היהודית ביו"ש. מי שיצטרך לגבש ולהוביל את המדיניות מול האמריקאים זה כמובן רה"מ אבל לפני הכל צריך להמתין ולא לנסות ולקבוע עובדות בשטח".



עוד הוסיף: "אני מאוד בעד תושבי עמונה ולכן אני לא מוכן לשקר להם, לא מוכן לעשות עליהם סיבוב, ולא מוכן להוליך אותם שולל. צריך פה להדגיש: חוק ההסדרה גם אם יעבור בקריאה שנייה ושלישית הוא לא יחול על תושבי עמונה כי פסק דין חלוט ניתן הרבה לפני שהתחלנו בהליך החקיקה לכן אין כל קשר בין חוק ההסדרה לעתידם של תושבי עמונה".



ליברמן הרחיב על חשיבות התיאום עם הממשל האמריקאי: "מבחינתי חוק ההסדרה זה פשוט להרים להנחתה לכל אויבי ההתיישבות, לכל היריבים והאויבים של מדינת ישראל. אין בזה שום חיזוק להתיישבות אלא פגיעה בהתיישבות. חוק ההסדרה גם פוגע בכל האלטרנטיבות שאנו מנסים לגבש, וזה לא משנה אם זה נכסי נפקדים או מקום חילופי לתושבי עמונה או אלטרנטיבה אחרת כלשהי ולכן זה פשוט מיותר. לצערי התופעה הזאת של התלהמות של הימין הלא אחראי, שמנסה להוביל מהכלים שאין להם תכלית, ראינו בעבר. אמרתי ואחזור: מי שהפיל את ממשלת נתניהו ב-99' היה חנן פורת ז"ל. לכן אנו כולנו מחויבים באמת לנסות ולאפשר לצד השני להכנס לתפקידים ויחד איתם להביא אלטרנטיבה, ליצור מדיניות שתאפשר לנו לבנות ולפתח את יהודה ושומרון. אני מדגיש, אני לא מציע לקבל כרגע שום נוסחה כזאת או אחרת. צריך לגבש משהו חדש מדף לבן אבל מבחינה אריתמטית מבחינת נתונים, כל אותם תושבים שנפגעו בגלל כל מיני מגבלות והגבלות על בניה ויו"ש מעל 90% גרים בגושי התיישבות ובשכונות חדשות בירושלים. באריאל, מעלה אדומים, בית"ר עלית, רמות גילה, תלפיות מזרח, וכך הלאה. גם זה צריך לקחת בחשבון".



הרצוג: "נביא למליאה הצעה להקים ועדת חקירה לפרשת הצוללות"


בתוך כך, בישיבת סיעת המחנה הציוני התייחס יושב הראש יצחק הרצוג לסערה שמטלטלת את המערכת הפוליטית: "נביא ביום רביעי למליאה הצעת להקים ועדת חקירה פרלמנטרית שתחקור את פרשת הצוללות. היא מעוררת שאלות חמורות ומבליטה את העובדה שרה"מ נמנע מהלחיל כללי אתיקה מיוחדים לשרים מתוקף המלצה של ועדה ממלכתית שמונתה ע"י הממשלה ברשות נשיא ביהמ"ש העליון לשעבר מאיר שמגר. זה אומר דרשני".



עוד התייחס למכתב של יו"ר ארגון עובדי צה"ל משה פרידמן על השתלשלות העניינים שהובילה להפרטת המספנות והדרישה להוציא את עובדי צה"ל מתחזוקת הצוללות כדי להעבירה לגרמים פרטיים זרים. "לא יעלה על הדעת שתחזוקה של כלי נשק בוודאי כזה שנחשב פוליסת הביטוח תתבצע על ידי גורמים מופרטים וזרים. זה ידע ששייך רק לצה"ל ולארגון עובדי צה"ל, לכן אין ברירה ואין מנוס אלא מבירור האמת. אתמול החליטה הממשלה לדחות את החלת ההסכם ההיסטורי בין מבקר המדינה לקרן הקיימת לישראל בנוגע להחלת ביקורת המדינה על קק"ל ע"פ כללים שסוכמו בין הצדדים לטובת האינטרסים הלאומיים והציבוריים של המדינה. נתניהו מפחד מאור השמש".



גם לבני התייחסה לפרשת הצוללות ואמרה כי "כשהממשלה הצביעה נגד חוק כללי האתיקה שהצעתי כשרת משפטים - היא לא הצביעה נגד החוק שלי אלא נגד הציבור. את התוצאות של זה אנחנו רואים עכשיו. הממשלה מתנהלת כמו צוללת שפועלת במחשכים, וזה נכון גם בעניין קק"ל שהחליטה עכשיו לעכב את הכנסת מבקר המדינה לתוכה. הפעילות שלה ללא כללי אתיקה, לרבות הצמדת עורך דין פרטי למו"מ, חייב להיפסק".