בירושלים יקיים היום (רביעי) הג'רוזלם פוסט את כנס הדיפלומטים השנתי. לקראת האירוע, יזם העיתון סקר הבודק עמדות מדיניות שונות של הציבור הישראלי. לפי הסקר, שבוצע על ידי מכון פאנלס, אחוז הישראלים שסבורים שדונלד טראמפ לא יעביר את שגרירות ארה"ב לירושלים גבוה מאחוז המאמינים שאכן ההעברה תתבצע . 49% מנשאלי הסקר השיבו שטראמפ לא יעביר את השגרירות לעומת 38% המאמינים שיעמוד בהבטחתו. 

כמו כן עולה מהסקר, כי רק 44% מהציבור בישראל מגדיר את טראמפ כ"ידיד אמת של ישראל", לעומתם, 38% לא ידעו להחליט אם אכן טראמפ ידיד אמת או לא, נתון שעשוי להעיד על אי-הבהירות וסימני השאלה בשטח בנוגע ליחסו הצפוי לישראל. 
הסקר מעיד כי רק 33% אחוז מהציבור בישראל מאמין כי האו"מ יקבל במהלך 2017 החלטה חד-צדדית להכרה במדינה פלסטינאית, לעומת 45% שענו כי לא תתקבל החלטה כזו באו"ם.

דונלד טראמפ. צילום: Getty


רונית חסין הוכמן, מנכ"לית קבוצת הג'רוזלם פוסט: "הבחירה של טראמפ ומערכת היחסים של ארצות הברית עם ישראל הם סוגיה רותחת, והיא אחת מיני רבות שבהן ידונו משתתפי ועידת הדיפלומטים. הג'רוזלם פוסט מייצר סדר-יום בינלאומי כבר מעל 90 שנה".

זו הפעם השישית ברציפות שהועידה מתקיימת, והשנה צפויים לקחת בה חלק מעל 500 שגרירים ואנשי סגל דיפלומטי המשרתים בישראל. ראש הממשלה בנימין נתניהו ינאם בוועידה, וכן השרים אביגדור ליברמן, נפתלי בנט, גלעד ארדן וחברי הכנסת יאיר לפיד וציפי לבני.