שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון התייחס היום (רביעי) במהלך כנס הדיפלומטים של הג'רוזלם פוסט שמתקיים בירושלים ומועבר כאן בשידור ישיר, לחילופי הממשל בארצות הברית ולפעילות נגד ארגון המדינה האסלאמית (דאעש) ואמר ניתן לנצח את דאעש בפעילות קרקעית. "ממשל טראמפ יצטרך להחליט מה המדיניות שלו מול האתגרים של המזרח התיכון. העובדה שוושינגטון לא פעילה באזור פוגעת באינטרסים המערביים בכלל ושל ארצות הברית בפרט. את דאעש אפשר וצריך לנצח על הקרקע, בפעילות קרקעית. בין אם זה בעיראק, בסוריה, סיני או לוב", כך יעלון.



בהמשך נאומו הפנה יעלון אצבע מאשימה לטורקיה ואמר: "האחים המוסלמים, שספגו מכה במצרים, עדיין נמצאים במזרת התיכון. זאת בזכות טורקיה, שתומכת בחמאס ובמפלגות האחים המוסלמים במדינות אחרות". יעלון האשים את טורקיה בכך שהיא עוזרת לטרוריסטים להגיע לאירופה: "טורקיה, שהיא חברה בנאט"ו, סייעה לדאעש על ידי קניית נפט במהלך גל ההגירה הגדול, אבל לא כולם שם פליטים".



משה יעלון. צילום: מרק ישראל סלם



על הסכסוך: "אנחנו כאן כדי להישאר"



לאחר מכן התייחס לסוגיית איראן ואמר: "איראן כבר לא מבודדת מדינית אחרי הסכם הגרעין. היא הצליחה להשיג הגמוניה בעיראק, בסוריה, בלבנון ובתימן ומאתגרת את האינטרסים המערביים באזור. האיראנים רוצים לשלוט באזור. גם אם נשים את הסכם הגרעין בצד, איראן מפרה את החלטות מועצת הביטחון עם תכנית הטילים שלה. אני מדבר גם על אספקת הנשק לחיזבאללה, שלא לדבר על הפרות של זכויות אדם באזור. לכן צריך אסטרטגיה חדשה לגביהם". 



את סוף נאומו הקדיש השר לשעבר לסכסוך הישראלי פלסטיני, ואמר: "בשבועיים האחרונים היו לי מספר פגישות בעולם, ויש עדיין כאלה שמאמינים שהסכסוך הוא מקור הצרות במזרח התיכון. אבל המדיניות הישראלית צריכה להיות פעולה על פי האינטרסים שלנו - וחלק ממנה כולל את שיפור הכלכלה והתשתית הפלסטינית". לדבריו, "זה פתרון ראלי - מצד אחד לא לשלוט בהם ומצד שני לשפר את מצבם מלמטה למעלה, עד שהם יבינו שאנחנו כאן כדי להישאר".