כהונותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו היו רצופות בתלונות וכתבי אישום נגד מקורביו ואנשי לשכתו. היום (חמישי) הותר לפרסום שמו של בכיר נוסף, מנהל לשכתו של נתניהו לשעבר גיל שפר, שנחשד בתקיפה מינית וכליאת שווא של אמנית צעירה. בכך הצטרף שפר לנתן אשל, מי שהיה ראש הסגל של נתניהו, והתפטר בעקבות הודאה בהטרדות מיניות, ארי הרו שנחקר בחשד לקבלת דבר מה במרמה ופרח לרנר שהמשטרה המליצה להעמידה לדין.



גיל שפר


לפני שמונה לתפקיד ראש הסגל בלשכת נתניהו, פורסם כי אישה טוענת שגיל שפר תקף אותה מינית. על פי הטענות שפר הכה את המתלוננת ותקף אותה מינית. המשטרה קיימה אז בדיקה בנדון, אך לבסוף החליט היועץ המשפטי לממשלה שלא לפתוח בחקירה פלילית נגד הבכיר כיוון שחלה התיישנות על המעשה. ביולי 2013 פרסם כתב ערוץ 10 רביב דרוקר כי ישנן התפתחויות חדשות בפרשת התקיפה המינית של שפר.



כמו כן חשף דרוקר מכתב שכתבה המתלוננת לבנימין נתניהו בשנת 2012, שבו היא מבקשת ממנו שלא יאפשר לשפר לכהן בתפקיד ציבורי, "מה שקרה עם גיל לא היה בשום אופן מקרה רגיל שבחור מנסה להתקרב לבחורה", היא כתבה, "הוא תקף אותי באכזריות ובאלימות, הטיח את ראשי בחוזקה שוב ושוב, סגר את דלת הרכב כשניסיתי לברוח והתעלם מתחנוני וצעקותיי שיפסיק". היא כתבה לראש הממשלה כי חוותה רגעי אימה ופחד כשהייתי כלואה ברכב. "לאחר המקרה, חוויתי בכי, פחדים וסיוטים חוזרים. שנה לקח לי להתגבר על האירוע הנורא".



לשכת ראש הממשלה מסרה אז בתגובה, כי נתניהו לא התעלם מהטענות על האירוע שקרה, לכאורה, לפני 15 שנה ואף שוחח מספר פעמים עם היועץ המשפטי לממשלה, שקבע כי אין מניעה משפטית להעסקתו של שפר בתפקיד ראש הלשכה.



"הטיח את ראשי בחוזקה שוב ושוב". גלי שפר, צילום: אביב חופי
"הטיח את ראשי בחוזקה שוב ושוב". גלי שפר, צילום: אביב חופי



ארי הרו


לפני שנה ארי הרו בכיר לשעבר בלשכת ראש הממשלה, נחקר מספר פעמים במשרדי יחידת להב 433, בחשד להפרת אמונים וקבלת דבר במרמה, ואף בילה 10 ימים במעצר בית. החשד התייחס לתקופה בה היה הרו ראש הסגל במשרד ראש הממשלה, ולכאורה פעל בניגוד עניינים בהקשר לחברה שהיתה בבעלותו ולנושאים נוספים.  



ארי הרו. צילום: פלאש 90
ארי הרו. צילום: פלאש 90



פרח לרנר
בחודש יוני האחרון המליצה המשטרה להעמיד לדין את פרח לרנר, יועצת בכירה במשרד ראש הממשלה, בחשד לביצוע עבירות קבלת דבר במרמה והפרת אמונים. לפי הודעת המשטרה, בידיה ראיות לכאורה לכך שלרנר, ששימשה יועצתו של נתניהו לענייני הכנסת, פעלה בניגוד עניינים והעבירה מידע שאינו נגיש לציבור למקורב לה, מידע שלכאורה התייחס לגורמים שהיו בהתקשרות עסקית עמו.
החקירה החלה ביולי 2015 לבקשת היועמ"ש דאז יהודה וינשטיין, לאור חשד כי לרנר פעלה בניגוד עניינים במסגרת תפקידה והשתמשה בקשריה לקידום עניינים הקשורים לעסקים הפרטיים של בעלה, אבי לרנר, בעלי חברת יחסי הציבור והייעוץ האסטרטגי לרנר קום. במסגרת החקירה נגד לרנר, שנהפכה גלויה באוקטובר, נגבו עדויות רבות, נתפסו מסמכים בהיקף נרחב והיא נחקרה באזהרה בחשד לקבלת דבר במרמה.

השתמשה בקשריה לקידום עסקיו הפרטיים של בעלה. פרח לרנר, צילום: רויטרס
השתמשה בקשריה לקידום עסקיו הפרטיים של בעלה. פרח לרנר, צילום: רויטרס
נתן אשל
ב-2012, מזכיר הממשלה צבי האוזר, ראש מערך ההסברה הלאומי יועז הנדל והמזכיר הצבאי יוחנן לוקר העבירו ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, את טענותיה של עובדת הלשכה ר', שטענה כי נתן אשל שהיה ראש הסגל של נתניהו באותה העת, הטריד אותה מינית וחדר לפרטיותה. לפי הפרסומים, ר' טענה כי אשל עיין בתיבת הדואר האלקטרוני ובהודעות טקסט שלה, עקב אחריה, וצילם אותה בצילומים בעלי אופי מיני. אשל הכחיש זאת ו-ר' סירבה להגיש תלונה או להעיד, אך לבסוף נחתם הסכם טיעון ובו אשל הודה בהתנהגות לא הולמת, התפטר מתפקידו והתחייב שלא לעבוד יותר בשירות הציבורי.  
 
לא הוגשה תלונה, אך פרש מהשירות הציבורי. נתן אשל, צילום: נועם מוסקוביץ', פלאש 90
לא הוגשה תלונה, אך פרש מהשירות הציבורי. נתן אשל, צילום: נועם מוסקוביץ', פלאש 90