ההצבעה על חוק המואזין שוב נדחית. ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום (רביעי) לשר הבריאות יעקב ליצמן (יהדות התורה) כי הוא נתקל בקשיים משפטיים להעביר את הצעת חוק המואזין בנוסח שנקבע, לפיו החוק המוצע לא יחול על צופרי השבת, כך טוענים גורמים בסביבתו של שר הבריאות. לדבריהם, נתניהו הסביר כי ישנה בעיה להחריג את הציבור היהודי מהצעת החוק.
במהלך השיחה נתגלע בין השניים ויכוח, משום ששר הבריאות רואה בהודעת ראש הממשלה חזרה מהסיכום איתו לפיו חוק המואזין לא יחול על צופרי השבת. בעקבות זאת הודיע יו"ר הקואליציה ליוזמי החוק, חברי הכנסת מוטי יוגב ורוברט אילטוב, כי הצעת החוק לא תעלה היום להצבעה בקריאה טרומית כפי שתוכנן תחילה.
יוגב מצדו, טען כי הוא מושך את הצעת החוק כדי לרכך אותה ולהחיל אותה בין השעות 23 בלילה ל-6 בבוקר, שעות מקבילות לאיסור רעש בחוק שעות מנוחה. "החוק למניעת רעש בבתי תפילה נועד להגן על שנתם של אזרחים יהודים ומוסלמים כאחד. החוק יובא להצבעה לאחר הסכמות שיושגו בין יוזמיו לראש הממשלה", אמר ח"כ יוגב.

לעומת זאת, חברי הכנסת יהודה גליק וזוהיר בהלול, שמקדמים יוזמה לפיה נושא קריאת המואזין יושג בהבנות עם אישי ציבור ודת מוסלמים ולא בחקיקה, טוענים כי ההצעה ירדה מסדר היום בעקבות לחצים שהם הפעילו. לדבריהם גם הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, מפעיל לחצים כדי להסדיר את הנושא בהסכמות ולא בחקיקה.



מלבד חברי הכנסת הערביים, שהתנגדותם לחוק ברורה, גם נשיא המדינה ראובן ריבלין הביע את התנגדותו"למה צריך את החוק הזה?", אמר הנשיא לחבר הכנסת, "מה החוק הזה אומר בכלל? עכשיו צריך להרגיע, ולא להתסיס", אמר ריבלין לח"כ חאמד עמאר (ישראל ביתנו) בטקס לזכרו של הנשיא החמישי יצחק נבון בשבוע שעבר. 

התנגדותו של נשיא המדינה באה בעקבות שיחה עם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, כדי להודות לו על מטוסי הכיבוי שטורקיה שיגרה לישראל, וארדואן התלונן על "חוק המואזין" ועל התחושה כי ישראל מנסה להצר את רגליהם של המאמינים המוסלמים.



אנשים שהיו עדים לאירוע סיפרו ל”מעריב” כי הנשיא ריבלין נראה נסער ומוטרד בעקבות שיחתו עם ארדואן. אגב, השיחה הוגדרה כ”מצוינת” ברובה הגדול, וארדואן אמר לריבלין כי הורה לשגר את מסוקי הכיבוי והצוותים הטורקיים לישראל ברגע שנודע לו על גודל השריפה.