יו"ר מרצ, חברת הכנסת זהבה גלאון, תקפה היום (שישי) את חבר הכנסת ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) על רקע הטענות כי הטריד מינית. "אחד הדברים שאנחנו רואים בפוליטיקה לאחרונה זה מילון המילים המכובסות לכפייה מינית ולהטרדה מינית. אם הייתם משאירים את הלבביות הזו בתוך המכנסיים זה היה לא רע".



בכנס הישראלי באילת של לימוד FSU, הפועל בתפוצות על מנת לחזק את הזהות היהודית של יהודים צעירים, גלאון מתחה ביקורת על תגובתו של שר החינוך, נפתלי בנט, לחשדות נגד סלומינסקי: "בנט כשל כשלא אמר לו 'תקים את עצמך, תארוז את החפצים שלך ופשוט תלך מכאן'. על סמך שמועות לא הולכים, שנים אנחנו שומעים את השמועות האלה".




על הבירור שיעשה לסומינסקי אמרה גלאון: "אנחנו יודעים שתהליך של בירור לוקח זמן ויכול לקחת שנים, יש מצבים בהם צריך לחתוך. אני חושבת ששרת המשפטים לא יכולה להחריש, היא שרה, היא אישה, לא יתכן שהיא עוברת על זה לסדר היום שבמפלגה שלה יש אדם שמואשם בשורה של דברים לבבים כמו שהוא קרא לזה.



 ח"כ ניסן סלומינסקי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
ח"כ ניסן סלומינסקי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



"מדיניות מתוכננת של המתנחלים"



גלאון התייחסה גם לפינוי עמונה ולקושי של התושבים לעזוב את בתיהם: "לא יכול להיות שהעובדה שקשה להם ושהם מאיימים באלימות, תיתן לגיטימציה לעבריינות על שוד מאורגן של קבוצה של אנשים שחמסו קרקעות".



בביקורת על התנהלות המדינה אמרה גלאון כי "הייתה כאן מדיניות מתוכננת של המתנחלים, לתפוס חלק ועוד חלק. אין ספק שהמדינה נתנה לגיטימציה למאחזים בלתי חוקיים לצורך הרחבת התנחלויות מתוך אג'נדה ברורה לא לחלק את הארץ לשתי מדינות. מדובר על אנשים שאפילו המדינה חושבת שצריך לפנות אותם".