האם תקציב חגיגות ה-70 של מדינת ישראל יגיעו מתרומות? שרת התרבות והספורט מירי רגב, שמכהנת גם כשרה לענייני טקסים וסמלים, ביקשה היום (שלישי) ממשרד האוצר שיעגן כבר בתקציב הנוכחי גם את חגיגות יום העצמאות ה-70 למדינת ישראל. אך למרות לבקשת השרה, משרד האוצר התנגד לשריין את הסכום בתקציב הנוכחי. ראש הממשלה בנימין נתניהו גיבה את השרה ואמר לה: "עזבי את כחלון, נגייס תרומות". לאחר שהשרה רגב שאלה אותו: "אתה תהיה ערב? תהיה הפרזנטור?", נתניהו השיב בחיוב.



לדבריה של השרה, "זאת בושה שהמדינה תצטרך לקבץ נדבות". נתניהו ניסה להרגיע את הרוחות וציין בפניה כי גם לבניית בית המשפט העליון נעזרה המדינה בתרומות. בסיומו של הדיון, רגב קיבלה את המלצת ראש הממשלה להגיש הצעת מחליטים מיוחדת שתאפשר את הגיוס.




משרד האוצר סירב לבקשה. השר משה כחלון. צילום: מרק ישראל סלם


גורם פוליטי בכיר: "המדינה תעמוד בזה"




גורם פוליטי בכיר אמר למעריב בעקבות הדברים כי "מדובר במלחמות תקציב שיוכרעו בקרוב. קשה לי להאמין שמדינה כמו ישראל תצטרך לשלוח את ראש הממשלה שלה לגייס תרומות לחגיגות. המדינה תעמוד בזה" .



השרה רגב מסרה לאחר מכן: "אני מודה לראש הממשלה שהתערב במחלוקת שהיתה ביני לבין האוצר ולקח על עצמו את גיוס התרומות לאירועי ה-70 למדינת ישראל. אני כמובן חושבת שאירועי ה-70 צריכים להיות ממומנים על ידי תקציב המדינה בצורה ראויה ומכובדת. מדינה צריכה להוקיר ולחגוג את ציוני הדרך שלה כראוי ובוודאי שאת יום עצמאותה".



עוד הוסיפה השרה: "לאחר קבלת האישור המשפטי כנדרש, אגיש בעוד שבועיים בישיבת הממשלה את הצעת המחליטים לעניין איסוף התרומות לחגיגות ה-70 למדינת ישראל".