חברי כנסת מהשמאל, גם ממפלגת מרצ, פנו ביומיים האחרונים לחבר הכנסת באסל גטאס וביקשו ממנו להסיר את חסינותו לבד, על מנת להימנע ממבוכה וגם למנוע אותה מחברי הכנסת, שלא ייאלצו לעמוד בדילמה בה יצטרכו להצביע בעד הסרת חסינותו. הלחצים על כך קיבלו משנה תוקף לאור בקשת היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, להסיר את חסינותו של הח"כ, שחשוד בהברחת טלפונים סלולריים לאסירים ביטחוניים במפגשים ביניהם בבית הסוהר. 



כזכור, ועדת הכנסת מתכנסת היום (רביעי) על מנת לדון בהסרת חסינותו של חבר הכנסת באסל גטאס. אמש נחקר חבר הכנסת באסל גטאס (הרשימה המשותפת) במשרדי להב 443, ועל פי המשטרה, קשר עצמו לחשדות המיוחסים לו במהלך חקירתו לפיהם הבריח טלפונים סלולריים בזמן שביקר אסירים ביטחוניים בבית הסוהר. לאור עדותו, יועברו חומרי החקירה לעיונו של היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה שיחליטו באם להגיש נגדו כתב אישום. מצדו של גטאס נמסרה הבהרה כי הוא לא הודה שהעביר טלפונים ניידים: "חבר הכנסת ענה על כל השאלות של החוקרים והדגיש כי לא עבר כל עבירה על ביטחון המדינה, והכחיש את המיוחס לו".

לאחר החקירה אמר גטאס כי "ביקוריי אצל האסירים הם במסגרת פעילות הומניטארית ומוסרית בסוגיית האסירים לה אני מחויב ממניעים מוסריים צודקים. סוגיית האסירים היא סוגיה כאובה וקשה מנשוא, האסירים סובלים מתנאים קשים וטיפול בנושא זה הוא במסגרת תפקידי הציבורי והפרלמנטרי ואני מטפל בו באחריות. אין לי מה להסתיר, אנחנו נכנסים ויוצאים מחקירות אלה בראש מורם", אמר. אגב, עקב חשש שיימלט מישראל, הוציאה נגדו המשטרה צו איסור יציאה מהארץ. החקירה החלה לאחר שהגיע לשב"ס מודיעין כי גטאס העביר טלפונים סלולריים לאסירים ביטחוניים "איכותיים" כאשר ביקר אותם בבתי כליאה.