ראש הממשלה בנימין נתניהו חשוד בקבלת טובות הנאה בהיקפים גדולים מאיש עסקים בארץ ומאיש עסקים בחו"ל, כך דווח הערב (חמישי) בחדשות 2. בהמשך לדיווח כי הבדיקה נגד ראש הממשלה צפויה להפוך לחקירהפלילית בשבוע הבא, פורסם עוד כי לפני כשלושה שבועות התרחשה פריצת דרך דרמטית בתיק המכונה "תיק 1,000". לצד זאת ישנה יש פרשיה נוספת הנקראת "תיק 2,000" המשיקה לפרשה הראשונה. לפי הפרסום ראש הממשלה הוא החשוד המרכזי ולצדו חשודים גם בני משפחה נוספים.



התיק מרוכז בפרקליטות מחוז ירושלים ובמסגרת הבדיקה נחקרו והעידו כ-50 אנשים. בהתאם לפרסום, בתחילה דובר על שש-שבע פרשיות, אולם רובן הורדו מהשולחן. ההערכה היא כי המשטרה תזמן את נתניהו לחקירה באזהרה וככל הנראה יידרשו כמה מפגשים לחוקרי המשטרה, שכן לא יוכלו לבצעה בחקירה אחת.



כזכור, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אישר אתמול למשטרה לפתוח בחקירה פלילית של פרשה חסויה, שלגביה נאספו לכאורה די ראיות, ובמסגרתה נבדק חשד נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. כך נחשף אמש בחדשות 10.



לפי הפרסום, המשטרה בראשותו של ראש אגף החקירות והמודיעין ניצב מני יצחקי תתאם עם נתניהו מועד לחקירה באזהרה, שתיערך כנראה בלשכתו, בדומה לחקירות בפרשות אחרות בעניינו. הבדיקה נשמרת בחשאיות מלאה על ידי המעורבים בהתנהלותה, וכן אנשי משרד המשפטים בראשות היועמ"ש מנדלבליט והפרקליטות בראשות פרקליט המדינה שי ניצן.



נתניהו ומנדלבליט. צילום: פלאש 90
נתניהו ומנדלבליט. צילום: פלאש 90



היועמ"ש אישר



בימים האחרונים מתחבטים אותם אנשי סוד בשאלה באיזה תחום יש לאשר את פתיחת החקירה, וכן מה בעצם מתוך אלו ניתן להוציא לידיעת הציבור, שכן מדובר בראש הממשלה.



מה שכן ניתן לומר הוא שלא מדובר בפרשה הקשורה לצוללות או לבדיקות אחרות שעניינן כבר פורסם בכלי התקשורת, אלא באותה פרשה שביולי האחרון אישר היועמ"ש את פתיחתה.



עוד נודע כי במסגרת אותה חקירה תיכלל גם הבדיקה שנעשתה סביב כספים, מתנות ותרומות שקיבל נתניהו לכאורה בניגוד לחוק. חלק מאותם כספים או תרומות נרשמו בחשבונות הבנק של משפחת נתניהו ואחרים, כך נטען, ועל פי החשד נרשמו על שם גורמים אחרים, אולם הנהנים מהם היו בני משפחת ראש הממשלה.



את ההשתהות במשך חודשים ארוכים, מאז החלה הבדיקה בקיץ ועד לפתיחת החקירה בפועל, צפוי היועמ"ש מנדלבליט להסביר בקרוב לציבור באמצעות ניסוח הודעה רשמית, שעליה הוא שוקד בימים אלו.



במסגרת הבדיקה שנערכה התחקה צוות החקירה המצומצם של המשטרה וכן רשויות נוספות אחר חומרים ומידע רגישים ונפיצים במיוחד, וכן אחר כספים שזרמו לכאורה אל מקורביו או אנשיו של ראש הממשלה, או שהיו מיועדים להגיע אליהם. עוד נבחן על ידי חוקרי המשטרה אם מדובר במהלכים הגובלים בפלילים, וכן אם מדובר בכספים או תרומות שניתנו או התקבלו על ידי גורמים שלראש הממשלה או אנשי שלומו אסור היה לקבלם נכון לאותה תקופה.